خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد:

طرح آبرسانی به همدان یادگار شهید رئیسی بود

همدان- استاندار همدان گفت: طرح انتقال آبرسانی به همدان یادگار شهید رئیسی بود که با دستور این شهید گرانقدر تامین مالی شد.
کد خبر: ۹۶۰۲۲۷۸
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در آئین شکرگزاری بارش باران که در سد اکباتان همدان برگزار شد، اظهار کرد: طرح انتقال آبرسانی به همدان یادگار شهید رئیسی بود که با دستور این شهید گرانقدر تامین مالی شد و ۱۰ هزار میلیارد ریال به سرعت و به صورت نقدی برای این طرح اختصاص یافت.

وی افزود: شهید رئیسی همه فکرش خدمت رسانی به مردم به خصوص محرومان بود.

استاندار همدان با بیان اینکه در سال‌های گذشته با توجه به بحران آب، مجبور به مدیریت منابع آب بودیم، اظهار امیدواری کرد: با نصب دستگاه ازن زنی کیفیت آب شهر همدان بهبود پیدا کند.

وی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته همواره گزارش‌های ورودی و خروجی روزانه سد اکباتان اعلام می‌شد، ادامه داد: تلاش‌های بسیاری در تامین آب نیز از شهرستان بهار انجام شد و نیروی انتظامی در این زمینه فعالیت زیادی انجام داد.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: روزانه هزار لیتر در ثانیه از آب سد اکباتان برداشت و سهم باغ ها نیز پرداخت می شود تا به آنها آسیبی وارد نشود.

وی با بیان اینکه این منبع آب سد اکباتان در صورت استفاده کامل برای آشامیدن به مدت چهار ماه قابل استفاده است، اظهار کرد: نیمی از آب سد اکباتان باید به عنوان ذخیره استراتژیک منابع آبی باقی بماند.

در این مراسم از کسانی که در تامین منابع آب شهر همدان تلاش کردند، قدردانی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار