مدیرکل حج و زیارت کردستان خبر داد:

آغاز اعزام کاروان‌های حج تمتع در کردستان

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان از آغاز اعزام کاروان‌های حج تمتع استان کردستان از هفتم خرداد خبر داد و گفت: در سال جاری همه زائران استان از طریق قطار سریع‌السیر از مکه مکرمه به مدینه منوره منتقل خواهند شد.
کد خبر: ۹۶۰۲۴۹۲
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کاوه شیرزادی اظهار کرد: امسال هزار و ۱۴۵ زائر در قالب ۱۰ کاروان در معیت ۳۲ نفر مأمور اجرایی و روحانیون کاروان از استان کردستان در حج تمتع مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه کاروان‌های حج تمتع استان کردستان از هفتم تا ۱۱ خردادماه از فرودگاه همدان به شهر جده عزیمت خواهند کرد، افزود: اولین کاروان اعزامی استان کردستان مربوط به زائران شهرستان بانه بودند.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان با اعلام اینکه مسن‌ترین زائر استان با ۱۱۲ سال سن در اولین روز اعزام حجاج کردستانی به سرزمین وحی مشرف شد، بیان کرد: زائران استان بعد از حضور در فرودگاه جده به مکه مکرمه مشرف می‌شوند و بعد از انجام مناسک حج امیدواریم جهت زیارت پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه بقیع به مدینه منوره توسط قطار انتقال پیدا می‌کنند.

وی از حضور ۳۲ روزه زائران استان به طور میانگین در سرزمین وحی خبر داد و افزود: در سال جاری ۵۳۷ نفر مرد و ۶۰۸ نفر زن به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که جوان‌ترین این زائران با ۱۶ سال سن از شهرستان سنندج است.

شیرزادی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و عملیات ثبت‌نام از زائران از آذرماه سال گذشته شروع شد، خاطرنشان کرد: زائران بعد از اعلام آمادگی و انتخاب کاروان موردنظر، نسبت به انجام معاینات پزشکی اقدام کردند.

وی با اعلام اینکه ۱۲ جلسه آموزشی – توجیهی برای زائران همه کاروان‌های استان برگزار شد، یادآور شد: تعداد زائران زیر ۵۰ سال ۲۱۴ و تعداد زائران بین ۵۰ تا ۸۰ سال ۸۸۰ و بالای ۸۰ سال ۵۱ نفر است و میانگین سنی زائران استان حدود ۶۳ سال است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار