کارشناس مسائل سیاسی:

مشارکت مردم در انتخابات از مهمترین نیاز‌های کشور است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مشارکت مردم در انتخابات و ایفای مسئولیت‌های حاکمیتی در این راستا با دیدی مبتنی و استوار بر قانون و مقررات از مهم‌ترین نیاز‌های آتی کشور در تیرماه ۱۴۰۳ خواهد بود.
کد خبر: ۹۶۰۲۵۱۱
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸

سهیل جمشیدپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: انتخابات آتی در هشت تیرماه از چند جنبه اهمیت دارد که نیازمند آن هستیم که با یک دولت هوشمند و مقتدر و با مشارکت مردمی شکل بگیرد،

وی افزود: از لحاظ بین‌المللی جهان با چالش‌هایی در سه نقطهٔ داغ ژئوپلیتیکی روبه‌روست که عبارت از جنگ اوکراین، نسل‌کشی غزه و تنش چین و تایوان از اهم آنهاست که در دو موضوع از این ۳ مسئله؛ دشمنان سعی در حاشیه‌سازی برای جمهوری اسلامی دارند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: از لحاظ منطقه‌ای؛ نقشهٔ استکبار جهانی برای تبدیل‌کردن رژیم نسل کش صهیونیستی به مرکز توسعه‌ای و پیشبرد طرح عادی‌سازی روابط این موجودیت با برخی رژیم‌های منطقه و همچنین طرح بی‌ثباتی‌هایی از آسیای میانه و پاکستان و افغانستان تا قفقاز و منطقهٔ خاورمیانه و شمال آفریقا نیز تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر امنیت ملی ایران می‌گذارند.

وی تصریح کرد: در موضوعاتی، چون پروندهٔ اتمی که نقش مخرب EU۳ و رژیم صهیونیستی مانع تعامل منطقی و فنی مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی با ایران می‌شود نیز قصد بیگانگان برای ایجاد چالش‌های جدی در برابر جمهوری اسلامی واضح و آشکار است و ادامه و تشدید تحریم‌های اقتصادی و فشار‌های مختلف امنیتی و سیاسی بر ایران لزوم تشکیل یک دولت مقتدر و هوشمند را برجسته می‌کند

رشیدپور خاطرنشان کرد: همچنین طرح ادعا‌های مکرر ارضی و عملیات‌های تروریستی و نیز تلاش برای سیال کردن محیط داخلی کشور توسط بیگانگان نیز از اهم رئوس مسائلی است که دولت آتی در کنار سیل ورود اتباع غیرقانونی بیگانه به کشور باید برای آن چاره‌اندیشی نماید.

وی بیان داشت: از لحاظ داخلی نیز باز احیای توان و قدرت اقتصاد داخلی در بخش‌های مدیریت قوا و بانک مرکزی تا حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی تا تحرک‌بخشی به اقتصاد خرد در قالب استعدادهایی، چون کارگاه‌های کوچک مردمی یا تعاونی‌ها تا مدیریت مبحث آب و پیداکردن راهکار‌های سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ارزآور کشور و مدیریت مسئلهٔ انرژی از مهم‌ترین مأموریت‌های دولت بعدی خواهد بود که موفقیت دولت در آنها، در سپهر عینی از جمله رشد جمعیت، اشتغال، کنترل تورم و…. از سوی مردم معنایابی و حس خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد:، اما این موضوعات که اندکی از صد‌ها مسئله و چالش است نیازمند ایفای دو نقش از سوی حاکمیت و مردم است.

وی تأکید کرد: حاکمیت به‌عنوان نمایندهٔ ارادهٔ مردم و حافظ نظم و قانون در پرتو اصول اساسی انقلاب (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) و تضمین‌کنندهٔ امنیت به معنای عام کلمه برای مردم؛ می‌تواند با استقبال از تمام نیرو‌های توانمند و مسئولیت‌پذیر فارغ از برچسب جناحی؛ سبد انتخاب را برای مردم گسترده و با سلایق مختلف متناسب‌سازی کند. وی گفت: مردم هم با مشارکت در انتخابات می‌توانند زمینهٔ مسئولیت گرفتن یک دولت تازه‌نفس و جامع‌نگر و دارای گفتمان و راهبرد را فراهم نمایند.

جمشید پور اظهار داشت: آن چیز که بسیار مهم است خنثی‌کردن تلاش‌های مخرب برخی طرف‌های خارجی و برخی عناصر داخلی برای دلسرد کردن مردم از مشارکت در تعیین سرنوشت خود و به انفعال کشاندن حاکمیت و مردم برای ایجاد شکاف و سوء بهره‌برداری خاص در این میان است که قطعاً نخبگان نظام و نخبگان اجتماعی با وقوف بر این شرایط درصدد برهم‌زدن این معادلات با یک انتخابات پرشکوه و امن و معنادار هستند.

وی گفت: از این لحاظ می‌توان گفت: یکی از مهم‌ترین وسیله‌ها در جعبه‌ابزار جامعه و حاکمیت ما برای تفوق بر چالش‌ها و بازآفرینی و بازآرایی قدرت ملی؛ ابزار مشارکت سیاسی در پرتو اتحاد برای یک آیندهٔ عزت‌آفرین و قدرت‌ساز در سطح داخلی و بین‌المللی است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: انتخابات برای کشور از ضروریات مهم اجتماعی و بستری برای تحرک عاملیت‌های بسیار متکثر مردمی و سیستمی است که تصحیح‌کنندهٔ نقاط ضعف و تکمیل‌کنندهٔ نقاط قوت روند‌های جاری بر کشور است و قطعاً تضعیف انتخابات، بی‌انگیزه کردن مردم برای مشارکت خواست دشمنان ایران است.

وی گفت: از این منظر مشارکت مردم در انتخابات و ایفای مسئولیت‌های حاکمیتی در این راستا با دیدی مبتنی و استوار بر قانون و مقررات از مهم‌ترین نیاز‌های آتی کشور در تیرماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار