خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

باید از فرصت خدمت برای گره گشایی و حل مشکلات مردم استفاده کرد

همدان-امام جمعه همدان گفت: فرصت خدمت به مردم کوتاه است و باید از این فرصت کوتاه استفاده کرد چراکه خدمت به مردم توفیق بسیار بزرگی است و از این فرصت باید برای گره گشایی و حل مشکلات مردم استفاده کرد.
کد خبر: ۹۶۰۲۵۱۳
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت شهدای خدمت در روستای هارون آباد شهرستان بهار از توابع بخش لالجین اظهار کرد: این شهیدان به معنای واقعی کلمه شهدای خدمت بودند که در پیام رهبر انقلاب مبنی بر جهاد و تلاش این شهدا و منطقه و زمان شهادت گواه بر خدمتگزاری آنان به‌خصوص شهید رئیسی بود.

وی در ادامه با اشاره به تواضع و فروتنی شهید رئیسی در مسئولیت‌های مختلف و مسئولیت ایشان در دهه ۶۰ در همدان گفت: شهید رئیسی در سال‌های حدود ۶۰ و ۶۱ دادستان همدان بودند و علاقه ایشان به استان همدان و مردم خوب همدان نمایان بود و ایشان همدان را خوب می‌شناختند و زحمات فراوانی کشیدند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به ارزش خدمت به مردم در نزد خداوند اشاره کرد و افزود: فرصت خدمت به مردم کوتاه است و باید از این فرصت کوتاه استفاده کرد چراکه خدمت به مردم توفیق بسیار بزرگی است و از این فرصت باید برای گره گشایی و حل مشکلات مردم استفاده کرد.

وی به قدر و منزلت مردم در حکومت اسلام پرداخت و تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) به کارگزاران خود این چنین توصیه می‌کند که مردم، آقا و سرور مسئولین هستند و مسئولین باید در کنار مردم باشند که این نشان دهنده جایگاه و منزلت مردم در نظام و حکومت اسلامی است.

شعبانی موثقی در تشریح کلمه ارباب رجوع گفت: مردم به معنای واقعی کلمه آقا هستند و مسئولین کوچک مردم هستند که در حکومت اسلامی مردم آقا و ارباب و مسئول نوکر او است که کلمه ارباب رجوع بدین معنی بوده و اگر کسی نوکری در نظام اسلامی را بلد نباشد نباید مسئول شود چرا که مسئول باید بتواند نوکری مردم را کند و رئیس جمهور شهید در مقابل مردم همین گونه بود.

وی خاطر نشان کرد: خداوند فرصتی برای خدمت کردن به مردم را به مسئول داده است و این فرصت‌ها زود تمام می‌شود که باید ذکر کرد که مجلس شورای اسلامی امروز شروع به کار کرد و یک فرصت چهار ساله خدمت برای نمایندگان مردم فراهم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه بزرگ‌ترین عبادت در زمین را رفع گرفتاری و مشکلات از مردم بنا بر روایات و احادیث عنوان کرد و افزود: بزرگ‌ترین فضیلت رفع گرفتاری و مشکلات از انسان گرفتار است که خدمت به مردم و رفع مشکل از آنان به روش‌های مختلف می‌تواند صورت گیرد.

وی به تلاش جهادی و شبانه روزی دولت و پیگیری‌های شخص رئیس جمهور در رفع بحران بی‌آبی همدان اشاره کرد و گفت: پروژه انتقال خط لوله آب تالوار به همدان بسیار سنگین و بزرگ بود که با پیگیری‌های شخص رئیس جمهور و تلاش جهادی دولت در کمترین زمان آب تالوار به همدان رسید.

شعبانی موثقی در پایان به انتخابات ماه آینده ریاست جمهوری اشاره کرد و به انتخاب صحیح و درست رئیس جمهور آینده تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار