۷۰ درصد جمعیت کردستان تحت پوشش خدمات وزارت تعاون هستند

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان معادل ۷۰۰ هزار نفر از خدمات وزارت تعاون استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۰۲۵۲۰
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، فرزاد پیشکاری در نخستین جلسه هیات اندیشه ورز صنعت و تولید کردستان در سال جاری اظهار کرد: هیات اندیشه ورز ظرفیتی برای کمک به مشکلات جامعه کار و تولید است و مطالبه‌گری و گفتمان از اصول بنیادین این هیات است.

وی هدف از تشکیل هیات اندیشه ورز را تبیین حل مسائل و مشکلات حوزه‌های تعاون، اشتغال، کارگری و کارفرمایی، جامعه کار و تولید و ایجاد بستر مناسب برای بهره گیری از نیرو‌های خلاق درون و یا برون سازمانی در جهت نیل به اهداف وزارت کار عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: لازم است با کمک سازمان بسیج کارگری و کارخانجات و شرکای اجتماعی به دقت مسائل و مشکلات این حوزه‌ها رصد و مشکلات احتمالی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

پیشکاری، هیات اندیشه ورز را بازویی قوی برای رفع مشکلات جامعه کار و تولید دانست و افزود: مشکلات واحد‌های صنعتی، تولیدی و واحد‌های کارگری را با همکاری سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان و تشکلات کارگری و کارفرمایی شناسایی و احصا خواهیم کرد.

وی استفاده از ایده‌های خلاقانه و استفاده از نخبگان برای تحول اقتصادی، توجه به زیرساخت‌ها، رفع موانع فرهنگی، به کارگیری مدیران مجرب و انقلابی، تامین نقدینگی در واحد‌های کارگری، شناسایی ظرفیت‌های در ایجاد اشتغال پایدار و حفظ اشتغال موجود را از مهم‌ترین کار‌هایی اعلام کرد که در هیات اندیشه ورز استان پیگیری و انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه وزارت تعاون، یکی از دستگاه‌هایی است که در خط مقدم ارتباط با مردم و خدمت‌رسانی قرار دارد، گفت: هر کدام از ادارات و سازمان‌ها وظیفه‌ای خطیر در جهت رفاه و آسایش جامعه بر عهده دارند که به بهترین نحو در این استان انجام وظیفه کرده و در حال خدمت رسانی به مخاطبین خود هستند.

پیشکاری به پرداخت یارانه‌های معیشتی در دولت سیزدهم اشاره کرد و با بیان اینکه این یارانه‌ها موجب بهبود وضعیت معیشتی جمع زیادی از جامعه شده است، اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه موجب کاهش رفاه و آسایش مردم شده بود که با تدبیر رئیس جمهور شهید و دولت مردمی نقش این تحریم‌ها در زندگی مردم به حداقل رسید.

وی با بیان اینکه حضور در انتخابات تلاش برای اقتدار کشور و تعیین سرنوشت خویش است، از تشکلات کارگری و کارفرمایی، تعاونگران، مدیران عضو شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان، مدیران کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی و خانواده بزرگ کار و تولید استان خواست با حضور پر شور در انتخابات پیش رو، دین خود را به رئیس جمهور شهید و دستاورد‌های دولت مردمی سیزدهم ادا کنند.

لزوم جدیت در خدمت به مردم

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس هم با بیان اینکه هیات‌های اندیشه ورز می‌تواند در رفع مشکلات جامعه کار و تولید مثمر ثمر باشد، افزود: مسئولان باید با جدیت و نظارت بیشتر برای کمک به مردم پای کار باشد و با کار جهادی و شبانه روزی و انقلابی برای رفع مشکلات موجود تلاش کنند.

حجت الاسلام طا‌ها توکلی با بیان اینکه کارآمدی را از دولت آینده مطالبه می‌کنیم، از خدمت‌رسانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان و ادارات تابعه وزارت کار در استان به جامعه قدردانی و تشکیل جلسات اندیشه ورز را در راستای رفع مشکلات جامعه کار و تولید، مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: با کار جهادی و شبانه روزی تمام مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی یادآور شد: عملکرد رئیس جمهور شهید و دولت سیزدهم انتظارات مردم را بالا برده است و رئیس جمهور دولت چهاردهم باید در راه رئیس جمهور شهید گام بر داشته و برنامه‌های او را دنبال کند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار