خبرهای داغ:
الگو باشیم |

گفتگوی بسیج با مخترع جوانی که در حلقه صالحین مسجد محل خود به دانش‌آموزان بی‌بضاعت کنکوری درس می‌‎دهد

قدردانی‌های حتی کوچک و ساده از مخترعان و نخبگان در هر نقطه از کشور به تشویق آنها منجر شده و علاقه و انگیزه شان برای انجام کار‌های بهتر و مهم‌تر را دوچندان می‌کند.
کد خبر: ۹۶۰۲۵۴۵
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴

خبرگزاری بسیج _ «علی موسوی» ساکن شهرستان اسدآباد استان همدان و دارای ۱۵ اختراع ثبت شده در حوزه‌های مهندسی هوافضا، مهندسی پزشکی و ... است. وی در سال گذشته پس از کسب مقام دوم مسابقات مخترعین جهان در کانادا، نشان خود را به شهدای غزه تقدیم کرد. موسوی همچنین عضو رسمی فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA) نیز می‌باشد.
 
وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به فارغ‌التحصیلی خود در مقطع دکترا رشته هوش مصنوعی و رباتیک اظهار کرد: در حوزه اختراعاتی که داشته ام  تاکنون موفق به کسب مدال طلا در بخش مهندسی پزشکی و همچنین مدال ویژه اختراع در زمینه پرینتر‌های زیستی مسابقات جهانى۲۰۲۳ کشور کانادا شده ام.  

موسوی با اشاره به عنوان اختراعی که در مسابقات جهانی داشته است، گفت: «گجت بهبود دهنده درد‌های عضلانی در افراد مبتلا به استئوارتریت زانو» دستگاهی بوده که تیم تحقیقاتی ما آن را اختراع کرده است. تیم تحقیقاتی ما  گجتی را جهت بهبود درد‌های استئوآرتریت در نواحی زانو طراحی کرد که  این گجت به زانو بسته می‌شود و از طریق  پالس‌های الکتریکی تنظیم شده و قادر است گردش خون در ناحیه تاندون‌ها و عضلات آسیب دیده زانو را افزایش داده و با حرارت ملایم ایجاد شده، باعث کاهش درد‌های عضلانی در ناحیه آسیب دیده شود.  گجت را می‌توان در هر زمان و مکانی مورد استفاده قرار داد، تنها کافی است بر روی زانو بسته شود و نیازی به استفاده از دارو‌های شیمیایی و مضر نیست.

این عضو رسمی فدراسیون جهانی مخترعین در ادامه، با اشاره به همکاری خود با گروه‌های جهادی و مسجد محل سکونت خود گفت: با کمیته علمی و پژوهشی سپاه پاسداران شهرستان اسدآباد همدان در زمینه کار‌های علمی و پژوهشی همکاری می‌کنم و همچنین در حلقه صالحین که کلاس‌های آن در پایگاه مسجد برقرار می‌شود، حضور دارم و به دانش آموزان بی بضاعت که توان پرداخت مالی شرکت در کلاس کنکور را ندارند، در رفع مشکلات درسی کمک می‌کنم.  

موسوی در پایان مهمترین انتظار خود از مسئولین را حمایت مادی و معنوی آنها از مخترعین عنوان کرد و گفت: قدردانی‌های حتی کوچک و ساده از مخترعان و نخبگان در هر نقطه از کشور به تشویق آنها منجر شده و علاقه و انگیزه شان برای انجام کار‌های بهتر و مهم‌تر را دوچندان می‌کند.  

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار