یادداشت؛

امام خمینی(ره) احیاگر تفکر ناب دینی

امام خمینی(ره) رهبری مدبر، شجاع، متفکر، آگاه به زمان و مسائل جهانی بودند که با بهره‌مندی از شیوه‌های نوین و بدیع، بزرگترین نهضت تاریخی و حیات بخش قرن معاصر را ایجاد و هدایت کردند.
کد خبر: ۹۶۰۲۷۱۸
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

امام خمینی(ره) احیاگر تفکر ناب دینی

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ امام خمینی(ره) با نهضت خود تشکیل نظام مردم سالاری دینی را محقق نمودند و در ادامه، راه جدیدی را به ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان نشان دادند.

امام خمینی(ره) به عنوان معمارکبیر انقلاب پیش از اینکه رهبر سیاسی باشد، یک اندیشمند و مرجع دینی بودند، رهبری که با ارائه مکتب سیاسی اجتماعی اسلام، خط بطلانی بر همه تلاش های فرهنگی و سیاسی دشمنان اسلام کشیدن، دشمنانی که تلاش داشتند اسلام را به کلی از عرصه زندگی جامعه بیرون برانند، کشید.

امام خمینی(ره) بر خلاف مکاتب مارکسیستی و سوسیالیستی که بشریت را اسیر جبر تاریخ و جامعه می پنداشتند، جامعه را در طول نظام هستی تفسیر و تأویل می کنند؛ در حقیقت ویژگی بارز اندیشه های ایشان هویت دینی آن است. دنیا امروز تشنه اندیشه و تفکر منور امام راحل است، اندیشه‌هایی که مرز زمان و مکان را درنوردیده و همه اندیشمندان را به تحیر واداشته است.

اندیشه و زندگی امام راحل از فرصت های گران سنگی است که باید به خوبی و به تمام معنا از آن استفاده شود تا عظمت جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری حس شود؛ باید کوشید تا نسل جوان بیش از پیش با اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آشنا شود و آن را در زندگی خود به کار گیرد.

نسل جوان ما باید بداند که امام(ره) قطب نمای حرکت ملتهای آزادی خواه و ضامن پیمودن مسیر صحیح انقلاب است. در این راستا هر یک از علما و اندیشمندان دینی موظفند تا همه جهات فکری و شخصیتی امام خمینی(ره) را به عنوان مدل و الگوی یک شخصیت مؤثر مسلمان، انقلابی، مبارز، فقیه، عارف و به معنای واقعی کلمه نمونه یک انسان کامل، به جوانان معرفی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار