خبرهای داغ:
زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان:

حمایت از نیشکر هفت‌تپه از خدمات ارزنده شهید آیت الله رئیسی در خوزستان بود

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: حمایت از نیشکر هفت‌تپه و دیگر واحد‌های تولیدی اشتغالزا از خدمات ارزنده شهید آیت الله رئیسی بود که نقش برجسته‌ای در رونق اشتغال و رفع مشکلات معیشتی کارگران استان داشت.
کد خبر: ۹۶۰۲۸۳۹
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳
حمایت از نیشکر هفت‌تپه از خدمات ارزنده شهید آیت الله رئیسی در خوزستان بود

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره علمی علامه حلی در استان خوزستان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، یکی از خصوصیات بارز آیت الله رئیسی را تواضع و مهربانی برشمرد و گفت: این شهید گرانقدر در هر مسئولیتی که بودند خدمت صادقانه و خالصانه به مردم را اولویت قرار داده و در راه خادمی مردم نیز به شهادت رسید.

افزود: یکی دیگر از خصوصیات ارزشمند ایشان این بود که پیشنهادات سازنده را با کمال میل پذیرفته و اجرایی می کرد که یکی از مهمترین آن ها پیشنهاد ما مبنی بر واگذاری مسئولیت وزارت امور خارجه به شهید امیر عبداللهیان یکی از دیپلمات های انقلابی و توانمند بود که آن را محقق ساخت.

وی تصریح کرد: علاوه بر این در زمینه های مختلف نیز پیشنهاداتی به ایشان می دادیم که به خوبی اجرا می کردند و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه جامعه روحانیت و علما، نزد ایشان بود.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان تصریح کرد: بازدید میدانی از مناطق تهران نیز یکی دیگر از پیشنهاداتی بود که به ایشان دادیم و با خرسندی از آن استقبال کرد و با حضور در یکی از مناطق جنوب تهران آن را محقق ساخت.

وی بیان کرد: شهید آیت الله رئیسی بسیار متواضع، مهربان و فعال بود و همواره برای خدمت به مردم شب و روز نداشت.

آیت الله موسوی جزایری اظهار کرد: احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه فعال و رفع مشکلات کارگران نیز یکی از اقدامات بزرگ و ارزشمند این شهید گرانقدر بود که بی شک تا سالها اثرات مثبت در کشور نمایان خواهد بود.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان درخصوص برگزاری جشنواره علامه حلی گفت: در این جشنواره محققان و طلاب توانمند استان خوزستان حضوری فعال و پررنگ داشتند که بی شک تداوم این جشنواره می تواند در تولید تحقیقات علمی و پژوهشی کشور موثر باشد.

آیین اختتامیه هشتمین جشنواره علامه حلی (ره) در استان خوزستان روز پنجشنبه با حضور قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور، زعیم حوزه های علمیه خوزستان و جمعی از روحانیون و طلاب استان در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار و از برگزیدگان جشنواره تقدیر شد.

جشنواره علامه حلی جشنواره‌ای است که به منظور تجلیل از محققان جوان حوزوی برگزار می‌شود. برگزیدگان این جشنواره ضمن دریافت لوح تقدیر جشنواره و جوایز دیگر، برای استفاده از تسهیلات پژوهشگران به معاونت‌های پژوهش حوزه‌های علمیه معرفی می‌شوند.

تاکنون پانزده جشنواره ملی و هشت جشنواره استانی علامه حلی در سطح کشور و استان خوزستان برگزار شده است.

فراخوان شانزدهمین دوره جشنواره علامه حلی نیز از خردادماه سال جاری اعلام شده و دبیرخانه این جشنواره دریافت آثار را آغاز کرده است.

ابومنصور جمال‌الدین حسن بن یوسف بن مطهّر حلّی، معروف به علامه حلّی، مجتهد شیعه، فقیه و اصولی عرب اهل عراق قرن هفتم و هشتم قمری و پدر فخرالمحققین حلی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار