اقدامات بانک شهر برای جلوگیری از مافیای ارز و حمایت از تولیدکنندگان

رئیس شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر سرپرستی منطقه خراسان بانک شهر گفت: یکی از مهم‌ترین افتخارات بانک شهر در این است که خدمت‌رسانی به مناطق محروم را در اولویت نظام بانکداری حوزه مسئولیت خود قرار داده است.
کد خبر: ۹۶۰۲۸۸۴
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس؛ سید محمدرضا ساداتی در جلسه اعطای احکام اعضای شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر این سرپرستی که با حضور قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان و جمعی از معاونین و مدیران ستاد برگزار شد اظهار کرد: شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در نظام بانکداری نقش بسیار ارزشمندی را ایفا می‌کند؛ زیرا تمام خدماتی که در حوزه بانکداری اسلامی به مشتریان ارائه می‌شود در ترویج معروف و کاهش منکر تأثیرگذار است.

 وی افزود: هر اقدامی که در حوزه بانکداری رضایت مشتری را در برداشته باشد معروف احصا شده و مبارزه با خدمت‌رسانی نامناسب به مشتریان، فسادهای بانکی، پول‌شویی و... که سبب نارضایتی شهروندان می‌شود منکرات تعریف شده در این حوزه بشمار می‌رود.

 رئیس سرپرستی منطقه خراسان بانک شهر با اشاره به پیشرو بودن این مدیریت در ارائه خدمات بانکی به مناطق محروم و حاشیه شهر در استان اعلام کرد: به‌منظور ارائه خدمات به مشتریان بانک شهر و بهره‌مندی شهروندان از خدمات بانکی، پیشخوان شهر نت در سطح شهر به‌ویژه مناطق محروم و حاشیه شهر راه‌اندازی شده است.

 وی ادامه داد: بحث عرضه ارز دیگر شاخصه‌ای است که در راستای جلوگیری از مافیای ارز به‌صورت سازمان‌یافته به کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی بزرگ ارائه می‌شود و این امر باهدف جلوگیری از حضور دلالان و ازبین‌رفتن سرمایه تولیدکنندگان انجام شده است. بانکداری دیجیتال در بانک شهر توانسته بخش اعظمی از مطالبات مردم را پاسخگو باشد و از هدررفت زمان برای مشتریان در انجام اقدامات بانکی جلوگیری کند.

 ساداتی خاطرنشان کرد: تمام اقدامات خدمتی در نظام بانکداری، معروف احصا شده است که باید توسط شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تشکیل شده برای عموم نهادینه شود و اطلاع‌رسانی به‌موقع خدمات به شهروندان علاوه بر اینکه بر کیفیت کار می‌افزاید امیدآفرینی را در جامعه افزایش خواهد داد.

جایگاه‌ نظام بانکداری در توسعه اقتصادی کشور حائز اهمیت است

در ادامه این نشست، محسن ملی قائم مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: نقش و جایگاه بانک‌ها در اقتصاد کشور تعیین‌کننده و حائز اهمیت است. بانک‌ها موتور محرک و پیشران اصلی اقتصاد کشور بشمار می‌روند و به دلیل حجم اندک بازار سرمایه، بخش اعظمی از تأمین مالی اقتصاد بر عهده بانک‌ها است.

 وی در ادامه توضیح داد: یکی از مهم‌ترین وظایف شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در بانک‌ها اطلاع‌رسانی شفاف فعالیت‌ها، دستاوردها و خدمات بانکی به مردم است تا بدین‌وسیله امیدآفرینی در جامعه افزایش پیدا کند.

 ملی بیان کرد: ازآنجاکه بانک‌ها نقطه قوت اقتصاد کشور بشمار می‌روند هر گونه فعالیتی که نارضایتی مردم را در برداشته باشد به اقتصاد کشور لطمه وارد می‌کند؛ ازاین‌رو احصای معروفات در بانکداری اسلامی کمک شایانی به توسعه اقتصادی و به حرمت در آوردن چرخه تولید می‌کند. 


قائم مقام دبیر ستاد با اشاره به فعالیت‌های حوزه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد: در حوزه‌های مختلف به‌صورت گسترده‌ای نظارت در سطح ادارات حاکمیتی و غیرحاکمیتی در حال انجام است تا بدین‌وسیله همه افراد در تبیین این فریضه واجب الهی مشارکت داشته باشند.

 وی با اشاره به اهم حوزه‌های مأموریتی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه اعلام کرد: نظارت و مطالبه‌گری بر دستگاه‌های اجرایی؛ آموزش و تربیت مربیان جهت تبیین فریضتین؛ حمایت از آمران و ناهیان از منکری که در چارچوب قانونی فعالیت می‌کنند و راه‌اندازی و نظارت بر تشکل‌های مردمی حوزه‌های معرفی شده در برنامه‌های ستاد کشور است که به همه دستگاه‌های اجرایی استان جهت انجام ابلاغ شده است.

 ملی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱۳ دستگاه اجرایی در قالب ۸ کمیته سازماندهی شدند و در راستای برنامه‌های ابلاغی فعالیت می‌کنند. ماهانه جلسات مستمر با کمیته ها تشکیل و نقاط ضعف و قوت اجرای برنامه‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.
 
 
 قائم مقام دبیر ستاد خراسان رضوی توضیح داد: کلیه معاونین و مدیران ستاد استان در حوزه‌های اجتماعی و مطالبه‌گری؛ خانواده و امور بانوان؛ برنامه‌ریزی و فرهنگی، رسانه و آموزش پاسخگوی دستگاه‌های اجرایی هستند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار