امام جمعه موقت یزد:

رئیس جمهور آینده ادامه‌دهنده مسیر شهید خدمت باشد

امام جمعه موقت یزد گفت: مردم باید به فردی رای دهند که اصلح و شایسته است و می‌تواند مسیر شهید آیت‌الله رئیسی را ادامه دهد، رئیس جمهور آینده باید همچون شهید رئیسی آرام و قرار نداشته باشد و به وعده‌های خود عمل کند
کد خبر: ۹۶۰۲۹۵۳
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید ناصر محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهیمت تقوا اظهار کرد: انجام کامل و دقیق مسئولیت‌های سپرده شده به مومن یکی از شاخه‌های قوا است.

وی افزود: مسئولان و افرادی که دارای منصب و سمت هستند، باید کار خود را به بهترین نحو انجام دهند و اگر کوتاهی در انجام وظایف خود داشته باشند مصداق بارز بی‌تقوایی است.

امام جمه موقت یزد با بیات اینکه پس از شهادت آیت‌الله رئیسی، از ایشان به عنوان خادم ملت یاد می‌شود، عنوان کرد: هر فردی به هر اندازه که مسئولیت دارد به همان اندازه خادم مردم است و این تعارف ندارد، رئیس جمهور خادم همه مردم است چراکه تمام امور اجرایی کشور در دست رئیس جمهور است و خدمتگزار همه ملت است.

وی ادامه داد: خدمت به مردم به هر نحوی که باشد دارای اجر و ثواب فراوانی است و این خدمت می‌تواند به صورت لسانی یا قلم و یا حرکت کردن باشد.

محمدی با بیان اینکه خدمتگزار به مردم نباید در پیش چشم خود ارج بگیرد، گفت: مردم باید از خدمتگزار خود قدردانی کنند و شهید آیت‌الله رئیسی نیز خدمتگزاری بود که خدمتش را در برابر چشان خود بی‌ارزش می‌دانست و همواره شبانه روز تلاش می‌کرد تا بهترین خدمتگزار مردم باشد.

وی تصریح کرد: خدمتگزار به مردم نباید خلف وعده کند، زیرا خلف وعده خشم را افزایش می‌دهد؛ نمی‌توان برای کسب مقام و منصب به مردم وعده داد و پس از دستیابی به آن وعده‌های خود را فراموش کند.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه سیاست‌بازان وعده خود را فراموش می‌کنند، عنوان کرد: خدمتگزار واقعی وعده‌های خود را فراموش نمی‌کند و در ایامی که نامزدهای ریاست جمهوری در حال ثبت‌نام هستند باید حواس خود را نسبت به وعده‌هایی که می‌دهند جمع کنند و درستی و عملی شدن وعده‌های خود را بسنجند.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی نیز وعده‌هایی داد که نه تنها فراموش نکرد بلکه تمام وعده‌های خود را یا عملی کرد یا زیرساخت‌های عملی شدن آن را فراهم کرد که نتایج آن را در آینده خواهیم دید.

محمدی در خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) کسی بود که اسلام را در این قرن تازه کرد، ایران را از چنگال استعمارگران نجات داد و مستضعفان جهان را به جنب و جوش درآورد.

وی افزود: تجدید حیات دینی و معنوی انسان معاصر، بطلان نظریه‌های ضد دینی، توجه بیشتر به دین و دینداری، احیای تفکر دینی در میان سیاست‌مداران، تشکیل جبهه مقاومت و صدور نرم گفتمان انقلاب اسلامی در جهان اسلام از جمله خدمات مهم امام خمینی (ره) است.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به آغاز رهبری مقام معظم رهبری در سال  ۱۳۶۸ تصریح کرد: راه، مسیر و فکر امام راحل توسط مقام معظم رهبری ادامه یافت و ارزش‌های امام خمینی (ره) محکم‌تر از گذشته در کشور تداوم دارد.

وی با اشاره به سالروز واقعه ۱۵ خرداد سال۱۳۴۲ عنوان کرد: در سال ۱۳۴۲ مردم در خاک و خون غلتیدند و امروز می‌بینیم که مستکبران و رژیم غاصب صهیونیستی چه بر سر مردم مظلوم غزه می‌آورند و چگونه آوارگان را در شهر رفح زنده زنده سوزاندند.

محمدی تصریح کرد: امروز تمام دنیا به جز آمریکا این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و مجامع بین‌الملل خواستار توقف این جنایت در رفح از سوی رژیم غاصب صهیونیستی و هم‌پیمانان وی شدند.

وی با اشاره به پیشرفت محور مقاومت عنوان کرد: در جبهه جنگ دست برتر با حماس است و اسرائیل از سر ناتوانی در جبهه جنگ زنان و کودکان بی‌گناه را می‌کشد.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: امروز دانشجویان در آمریکا و در غرب با حرکتی خودجوش بیداری جهان را خواستار شدند و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و غزه اعلام کردند که به همین دلیل مقام معظم رهبری در نامه‌ای به دانشجویان آمریکایی آن‌ها را باوجدان خطاب کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی گفتند که اکنون شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید و مسیر درستی را انتخاب کرده‌اید که شما جزو جبهه مقاومت هستید.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ثبت‌نام کاندیدهای ریاست جمهوری بیان کرد: مردم باید به فردی رای دهند که اصلح و شایسته است و می‌تواند مسیر شهید آیت‌الله رئیسی را ادامه دهد، رئیس جمهور آینده باید همچون شهید رئیسی آرام و قرار نداشته باشد و به وعده‌های خود عمل کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار