خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان

مردم در انتخاب خود سوابق عملکردی رؤسای جمهور متفاوت را فراموش نکنند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تعامل منضبط و قانونی نمایندگان مجلس با سایر قوا از توصیه‌های مهم رهبری و از نیازهای ضروری جامعه است.
کد خبر: ۹۶۰۳۰۴۲
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای تقویت جبهه اسلام و گسترش فرهنگ توحیدی است.

امام جمعه زاهدان به قرائت و شرح فرازی از دعای۲۷ صحیفه سجادیه پرداخت و افزود:"اللَّهُمَّ وَ قَوِّ بِذَلِکَ مِحَالَ أَهْلِ الْإِسْلَامِ ، وَ حَصِّنْ بِهِ دِیَارَهُمْ ، وَ ثَمِّرْ بِهِ أَمْوَالَهُمْ ، وَ فَرِّغْهُمْ عَنْ مُحَارَبَتِهِمْ لِعِبَادَتِکَ ، وَ عَنْ مُنَابَذَتِهِمْ لِلْخَلْوَةِ بِکَ حَتَّی لَا یُعْبَدَ فِی بِقَاعِ الْأَرْضِ غَیْرُکَ ، وَ لَا یعَفَّرَ لِأَحَدٍ مِنْهُمْ جَبْهَةٌ دُونَکَ" خدایا با استجابت دعاهایی که برای جبهه اسلام و نفرین‌هایی که برای دشمنان داشتم، اهل اسلام و توان برنامه‌ریزی آن‌ها را تقویت کن، سرزمین آن‌ها را محفوظ بدار، اموال آن‌ها را برکت بده و از جنگ و درگیری با دشمن فارغ کن تا بتوانند با خاطری آسوده بندگی تو را کنند و با تو مناجات داشته باشند و به گونه‌ای شود که اسلام در تمام کره خاکی حکم فرما شود و در سرزمین‌ها کسی جز تو پرستش نشود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی به بیان نکاتی پیرامون این فراز پرداخت و بیان داشت: در این فراز امام چند خواسته را برای تقویت جبهه اسلام می‌خواهد ابتدا افزایش توان و تدبیر جبهه اسلام تا مسلمان‌ها بتوانند درست فکر و برنامه‌ریزی کنند و توان اجرای برنامه خود را داشته باشند سپس مطرح می‌کند که دیار مسلمانان را در امنیت قرار بده و به آن‌ها رشد اقتصادی ببخش تا اموالشان ثمربخش باشد و پس از این سه درخواست عنوان می‌دارد که خداوندا این گونه رقم تا مسلمان‌ها آسوده خاطر باشند و بتوانند تو را عبادت کنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: نکات مورد تاکید امام سجاد(ع) اهمیت بالا و ویژه‌ای در رشد کشور و جامعه اسلامی دارد از جمله رشد عقل، تدبیر و توان برنامه ریزی، حفظ کشور اسلامی و ایجاد امنیت پایدار و در نهایت رشد اقتصادی که برای جامعه مهم است.

وی گفت: در نگاه توحیدی و فرهنگ اسلامی داشتن قدرت، امکانات و رفاهیات و حتی داشتن امنیت هدف نهایی نیست بلکه هدف میانی و ابزار است و هدف نهایی این است که فرهنگ توحیدی بر همه عالم حاکم شود و در کره خاکی گسترش یابد چرا که مسلمان مجاهد از هر فرصتی برای بندگی خدا استفاده می کند و در طول روز در میدان رزم و در طول شب نیز اهل گفتگو و مناجات با خداوند است و نمونه‌های فراوان این چنینی را در طول دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم.

امام جمعه زاهدان گفت: عمر کوتاه است و فرصت زود می گذرد و ما یک جهان ابدی در پیش داریم و باید با استفاده از همین فرصت کوتاه زودگذر و عمری که در این دنیا داریم خانه خود را در جهان ابدی بسازیم که کار سختی است و اگر دروان کاری ما هزاران سال هم باشد در برابر عمر ابدی پس از مرگ به حساب نمی‌آید و ما باید در این فرصت کوتاه زندگی ابدی خود را بسازیم و از هر فرصتی استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه دوم نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: در آستانه ۲۳ ذی‌القعده و سالروز زیارتی امام رضا(ع) هستیم و همچنین روز دوشنبه ۲۵ ذی‌القعده روز دحوالارض هم زیارت ایشان وارد شده و امیدواریم توفیق زیارت ایشان را پیدا کنیم و از همین راه دور هم به حضرت سلام بدهیم.

امام جمعه زاهدان گفت: ۱۵خردادماه سال۱۳۴۲ سالروز قیام خونین مردم‌ مسلمان و شروع حرکت انقلابی مردم به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بود که این حرکت ادامه پیدا کرد و اوج آن در سال ۱۳۵۷ و با پیروزی انقلاب اسلامی همراه شد.

وی ادامه داد: این دوره ۱۵ ساله انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) گذشت و انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ پیروز شد و امام اضافه بر این ۱۵ سال بیش از یک دهه تا سال ۱۳۶۸ خودشان رهبری انقلاب را بر عهده داشتند و به لطف خداوند و با توفیقات الهی و حضور پر شور مردم در صحنه‌های انقلاب و دفاع و حمایت آن‌ها انقلاب اسلامی راه خود را دنبال کرد، فراز و نشیب‌های فراوان داشت و سختی‌های زیادی را متحمل شد و با فتنه انگیزی دشمنان مواجه شد و اوج آن جنگ تحمیلی بود که مردم ما هشت سال مقاومت و دفاع قهرمانانه داشتند و با تدبیر امام خمینی(ره) انقلاب با قدرت و قوت علیرغم همه مشکلات راه خود را ادامه داد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از تعالیم اسلام، مبانی دینی و معارف اسلامی بود اظهار داشت: امام خمینی(ره) قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر اهداف و آرمان‌هایی از جمله حاکمیت اسلام، عدالت، استقلال، عزت و سربلندی مردم، اداره مردم بر اساس اراده مردم، رشد علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، آبادانی کشور با مشارکت مردم و نیز حاکمیت اسلام، فرهنگ اسلامی و اخلاق و ارزش‌های اسلامی تاکید می‌کردند.

وی گفت: بعد از دوران امام خمینی(ره) و در ۱۴ خردادماه سال ۱۳۶۸ که امام خمینی(ره) به ملکوت اعلی پیوستند مجلس خبرگان با هدایت و راهنمایی خود آن عزیز سفر کرده مقام معظم رهبری را برای هدایت و راهبری انقلاب اسلامی انتخاب کردند و ایشان با کمال قوت و قدرت راه امام خمینی(ره) را دنبال کردند و همواره‌ بر راه امام تاکید داشتند و عملا نیز همان مسیر را طی کردند و با قوت، درایت و حکیمانه انقلاب اسلامی را راهبری و هدایت کردند و همواره بر زنده‌ نگه داشتن نام و یاد امام و ترسیم درست خط امام و پیمودن مسیر حضرت امام تاکید داشتند و به مردم هشدار دادند و مردم را در همان مسیر راهبری کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مشاهده می‌کنیم که امروز هم انقلاب اسلامی ما بعد از چهل‌وچند سال همچنان در همان مسیر حرکت می‌کند و انقلاب ما در جای جای جهان به نام امام خمینی(ره) شناخته شده است آن هم با همان آرمان‌هایی که امام خمینی(ره) فرموده اند و مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته اند.

وی افزود: در بسیاری از عرصه‌ها پیشرفت داشته‌ایم و در برخی عرصه‌ها هم دچار مشکل هستیم از جمله مشکلات اقتصادی، اجتماعی و نیز برخی مشکلات اداری و حتی برخی مشکلات فرهنگی و امیدواریم با لطف خداوند متعال بتوانیم با تلاش بیشتر بر مشکلات فائق آییم و مسیر امام خمینی(ره) و رهبری را دنبال و راه شهدا را پی بگیریم و شرمنده شهدا نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی قوای سه گانه داریم و اگر می‌خواهیم ایران قوی داشته باشیم تا جبهه مقاومت را راهبری و پشتیبانی کند همه قوا باید در جای خود به درستی کار کنند.

وی اضافه کرد: قوه مقننه مسئول قانون گذاری، طراحی و برنامه‌ریزی برای نظام اسلامی و دارای جایگاهی ویژه است و نمایندگان مجلس مسئولیت ویژه‌ای دارند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به توصیه‌های ۱۲گانه مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس تصریح کرد: خوشبختانه مجلس جدید تشکیل و با پیام مقام معظم رهبری افتتاح شد که نکات رهبری حساس و مهم بود چرا که ایشان از جایگاه رهبری اوضاع کشور و جهان را رصد می‌کنند و نکات مهم و کاربردی را مطرح می‌کنند و در بسیاری از مواقع از عمل نکردن به این نکات کشور ما آسیب دیده است و این نکات نشان می‌دهد که رهبری دغدغه دارند و نگران هستند که خلاف آن در مجلس عمل شود و برای همین بر تعامل منضبط و همدلانه قوا توصیه می‌کنند.

وی گفت: گاهی مشاهده می‌شود نماینده مجلس در عزل و نصب‌های مسئولان استانی و شهرستانی دخالت و وزیر مربوطه را تهدید به استیضاح می‌کند و این توصیه مقام معظم رهبری یعنی نمایندگان با قوه مجریه تقابل نداشته و اهل بده بستان نباشند بلکه تعامل منضبط و قانونی داشته و مصالح مردم و کشور را مد نظر قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:مردم باید از نمایندگان خود مطالبه کنند که به درستی به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنند.

امام جمعه زاهدان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که نماینده مجلس باید خود را نماینده همه مردم بداند و برای همه کشور کار کند و اگر قرار است برای منطقه خود کار کند در چارچوب مصالح کل کشور باشد و نمایندگان ما باید این را آویزه گوش خود قرار دهند و به درستی عمل کنند.

وی افزود: ما در استان خود با مسائل مختلفی مواجه هستیم مسائلی از جمله حقابه سیستان، تقسیم استان و توسعه سواحل مکران که نمایندگان مجلس باید مصلحت کلان کشور را در نطر بگیرند و در آن چارچوب مسائل حوزه انتخابیه را دنبال و موضع گیری کنند نه اینکه منافع قومی، شخصی و قبیله‌ای را مد نظر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی اظهار داشت: بنده در سال گذشته و قبل از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح کردم که اگر گلایه دارید انتخابات مجلس را در پیش داریم و باید نماینده‌ای انتخاب کنید که متناسب با اهداف نظام و خواسته‌های شما باشد و انتخابات برگزار و شما فرد مورد نظر خود را انتخاب کردید و تا پایان دوره نمایندگی در محضر این‌ نمایندگان انتخاب شده هستیم و مهم این است ما به عنوان رأی دهنده از نماینده خود بخواهیم در چارچوب سیاست‌های نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنند و امیدواریم خداوند این توفیق را به ما و نمایندگان استان عنایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: قوه مجریه سکان دار مسائل اجرایی و اداری کشور است و با اتفاقات رخ داده باید انتخاباتی برگزار گردد تا مسیر اداره کشور دنبال شود و در آن خللی ایجاد نگردد.

وی افزود: در حال حاضر باید رئیس جمهور را انتخاب کنیم که عملکرد مدلهای مختلف رئیس جمهور را در برابر دیدگان خود داریم و امیدواریم حافظه مردم به درستی کار کند و سوابق عملکردی رؤسای جمهور متفاوت را فراموش نکنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: امیدواریم خداوند متعال دل‌های مردم را برای انتخاب بهترین گزینه هدایت کند و فرد انتخاب شده هم بتواند همکاران خود در هیأت دولت را به درستی انتخاب کند تا ما شاهد رئیس جمهور و دولت تراز انقلاب اسلامی، مورد اعتماد رهبری، اهل فضیلت‌های اخلاقی، مردمی و خستگی ناپذیر باشیم تا بتوانند نهضت خدمت رسانی را به درستی دنبال کنند و انشالا شاهد انتخاب بهترین‌ها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی بیان داشت: ما اگر ایرانی قوی داشته باشیم می‌توانیم در عرصه‌ بین‌المللی هم با قوت راه خود را دنبال کنیم و ایران به عنوان محور جبهه مقاومت باید مقتدر و قوی بماند و به لطف خداوندی و هدایت و راهبری مقام معظم رهبری تاکنون این چنین بوده و در حال حاضر گسترش جبهه مقاومت و توان روز افزون جبهه مقاومت را می‌بینیم و خود فرماندهان جبهه مقاومت اعتراف می‌کنند که این پیشرفت به برکت هدایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران است که توانسته‌اند به این قدرت و قوت دست پیدا کنند.

وی گفت: اکنون دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاهای آمریکا و اروپا به حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان آمدند و دولت‌ها با آن‌ها برخورد می‌کنند اما از حمایت فلسطین دست بر نداشتند و مقام معظم رهبری در نامه به این دانشجویان نوشتند که شما در قسمت درست تاریخ ایستاده‌اید و این گسترش جبهه مقاومت است که تا به آنجا گسترش پیدا کرده و ادامه این مسیر را به دانشجویان توصیه کردند.

امام جمعه زاهدان افزود: مقام معظم رهبری توصیه کردند که با قرآن آشنا شوید از این‌ جهت که کار ما و جبهه مقاومت و فلسطین عمل به قرآن، مقاومت در برابر ظلم و ظلم ناپذیری است.

وی اذعان داشت: این روزها شاهد جنایت‌های وحشیانه اسرائیل و نسل‌کشی در فلسطین هستیم و سکوت مجامع بین‌المللی و مراکزی که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند

بسیار تعجب برانگیز است و حمایت آمریکا، ایادی او و پشتیبانی که از اسرائیل می‌کنند و قطعنامه‌هایی که در سازمان ملل علیه اسرائیل تصویب می‌شود را رد می‌کنند بسیار نفرت انگیز است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: در برار همه این اخبار ناگوار مقاومت مردم فلسطین و قهرمانی که از خود نشان می‌دهند و حمایتی که جبهه مقاومت از مردم فلسطین دارد و گسترش جبهه مقاومت به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا امید آفرین و نشانه این است که تحولی در پیش است و به تعبیر مقام معظم رهبری تاریخ در حال ورق خوردن است و منطقه حساس غرب آسیا سرنوشت دیگری خواهد داشت غیر از آنچه که مستکبران جهانی می‌خواهند و امیدواریم خداوند متعال با هدایت و توفیقات خود جبهه مقاومت را بیش از گذشته تقویت و توفیق عنایت کند که بتواند هر چه سریعتر به اهداف خود دست یابد و رژیم غاصب صهیونیستی نابود شود

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار