خبرهای داغ:

رشد اندک فرزند آوری برای امنیت ملی خطرناک است/ این روند استحکام دفاعی کشور را ضعیف می‌کند

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: نیاوردن فرزند برای آینده جامعه فاجعه و خطرناک است و در کنار مسائل و مشکلاتی که در خانواده ایجاد می‌کند، موجب ضعیف شدن استحکام دفاعی کشور می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۳۲۳۲
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در همایش ازدواج آسان و فرزندآوری که در سالن اجتماعات مجتمع فجر برگزار شد گفت: یکی از موضوعاتی که زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و برای امنیت ملی و کشور ما خطرناک است بحث نیاوردن فرزند است. یکی از خطر‌های که امروز اروپا را تهدید می‌کند همین رشد اندک فرزندآوری است که آنها مجبورند با مهاجر پذیری این کمبود را جبران کنند.

او افزود: برای کشور ما ازدواج و فرزندآوری اهمیت دارد و این خطرناک است. سن ازدواج بسیار بالا رفته و بسیاری از زوج‌ها حتی قصد فرزندآوری ندارند و این بسیار فاجعه بار است که باید برای آن چاره اساسی کرد.

سرتیپ شاهوار پور اضافه کرد: یک کودک دردی را دوا نمی‌کند و استحکام امنیتی دفاعی کشور ضعیف می‌شود. وقتی کسی نباشد از مرزها دفاع و پاسداری کند یا کسی نباشد که اسلحه به دست بگیرد، ساختن اسلحه برای دفاع دیگر چه ارزشی دارد، بنابراین لازم است که چندین فرزند به دنیا بیاید.

او از تک تک مسئولین خواست که شرایط را برای برادر و خواهر مجرد فراهم سازند تا هر چه سریعتر به سمت ازدواج روی بیاورند.

سرتیپ شاهوار پور یادآور شد: ۲ مجرد را به هم رساندن ثواب است. اکنون ما در حال ساخت بیش از ۵۰۰ واحد سازمانی هستیم تا در زمینه مسکن مشکلات را کاهش بدهیم. از ازدواج مهمتر فرزند آوری است و باید توجه کرد که یک فرزند کم است و بین ۳ تا ۵ کودک را هر خانواده باید داشته باشد.

جمهوری اسلامی مدل جدیدی از حکمرانی است

سرتیپ حسن شاهوار پور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: امروز بعد از ۴۵ سال انقلاب اسلامی را با همه وجود درک می‌کنیم که محصولی با نام جمهوری اسلامی داشت که مدل جدید از حکمرانی است؛ به گونه‌ای که حتی در همین ایام که مجلس نیست و مجلس خبرگان در اوج تغییر و تحول است و رئیس جمهور و همراهان وی به شهادت می‌رسند اما شرایط آرام است و به همان استحکامی بازمی‌گردد که جمهوری اسلامی از انقلاب اسلامی به دست آورد.

او ادامه داد: در سال ۱۲۸۵ مردم به یک نهضت روی آوردند و از دیر باز نیز شهروندان به دنبال تغییر و تحول و زدودن حکمرانی و استبدادی بودند که از سوی غرب روی کار آمده بود.

سرتیپ شاهوار پور می‌گوید: رویکرد این بود که ما سرتاپا باید غربی بشویم و مردم نسبت به آن نیز اعتراض کردند و انقلاب مشروطه را به راه انداختند. اما با ورود انگلیس این انقلاب شکست خورد و نزدیک به ۱۵ سال آنقدر هرج و مرج شد که هیچ کجا امنیت نداشت و هر کسی زورش می‌رسید، چپاول می‌کرد.

سردار حسن شاهوار‌پور بیان کرد: پس از آن که قاجار براندازی شد، رضا پهلوی روی کار آمد و مدل دیکتاتوری رضاخان روی کشور حاکم شد که از خارج کشور برای ما تعیین تکلیف کنند، بنابراین دوباره مردم نهضتی را به راه انداختند تا حکومت کاملا مردمی شود.

حوزه قدرت رسمی جمهوری اسلامی تا سواحل مدیترانه کشیده شده

او اظهار داشت: قانون کاپیتولاسیون که تصویب شد حضرت امام در این خصوص افشاگری کردند و نظامیان رژیم شاه به افرادی که برای شنیدن سخنرانی امام راحل جمع شده بودند، یورش بردند و پس از آن نیز مردم از اطراف تهران برای همراهی و حمایت از امام حرکت کردند و این تبدیل به یک حرکت جدید برای انقلاب اسلامی شد.

سردار شاهوار پور اضافه کرد: یکی از اقدامات امام این بود که با در راس قرار دادن شعار استقلال به دنبال یک تغییر و تحول همه جانبه بود. یک مدل حکومتی جدید بر اساس شعار استقلال و بر پایه دینی به وجود آمد که از همان ابتدا مخالفت‌ها آغاز شد‌، اما پس از ۴۵ سال با تحریم‌های وسیع، حوزه قدرت رسمی جمهوری اسلامی ایران تا سواحل مدیترانه کشیده شده و ما با اسراییل میجنگیم در حالی که صهیونیست ها شعار از نیل تا فرات می ‌دادند و این نشان می‌دهد که وجود ولایت برای ما اقتدار ساز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار