مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان:

شهید رئیسی دانش‌آموخته‌ مکتب امام خمینی(ره) بود

مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان گفت: رئیس‌جمهور شهید به معنای واقعی دانش‌آموخته مکتب حضرت امام خمینی (ره) بود و توانست راه ایشان را ادامه دهد.
کد خبر: ۹۶۰۳۴۸۹
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲

 حجت الاسلام والمسلمین هادی رمضانی، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به نگاه امام خمینی (ره) به خصوصیات کارگزاران بیان کرد: امام خمینی (ره) مسئولیت‌پذیری در نظام جمهوری اسلامی ایران را یک امانت الهی می‌داند همان‌طور که خداوند در قرآن می‌فرماید: این مسئولیت‌پذیری در حاکمیت اسلامی به‌عنوان یک امانت الهی مطرح می‌شود، این امانت الهی به چه کسی سپرده شود، کسی که اهمیت این کار را بداند و پس از پایان دوران مسئولیت امانت را به کسی که این اهلیت را دارد بسپارد وقتی در بین مردم حکمرانی می‌کند این حکمرانی بر اساس عدالت باشد امام خمینی (ره) نسبت به این قضایا تأکیدات فراوانی داشته است.

وی افزود: مردم به زمان‌داران، رهبران و مسئولین خود شبیه هستند تا به پدران خود، که بیشتر به رفتارهای اجتماعی مردم در جامعه اشاره دارد. این رفتارهای اجتماعی می‌تواند در عالم سیاست، فرهنگ و اقتصاد باشد ازاین‌جهت مردم در زندگی‌های اجتماعی خود بیشتر تحت‌تأثیر جریانات سیاسی و مسئولین قرار می‌گیرند و مسئولین در این زمینه چه نگاهی دارند چه متغیراتی را در حکمرانی خود ایجاد می‌کنند و دنبال چه چیزهای هستند دنبال ارزش‌ها یا بی‌ارزش‌ها یا به دنبال برداشت‌های صحیح از آموزه‌های دینی یا برداشت‌های ناصحیح از آموزه‌های دینی هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان تصریح کرد: اگر حکام پایبند به ارزش‌ها باشند طبیعتاً جامعه به همین سو می‌رود اگر حکام دنبال ضد ارزش‌ها باشند به این معنا که هیچ حاکمی نمی‌گوید من دنبال ضد ارزش‌ها هستم؛ بلکه همان را برای خود ارزش می‌داند؛ اما با یک نگاه خاص خود جامعه هم به همان سو خواهد رفت امام خمینی (ره) در این زمینه بیشتر نگاه متعالی دارد نگاه امام (ره) همان نگاه اسلام است و نگاهی جدا از نگاه اسلام ندارد.

 رمضانی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی در طول دوران ریاست‌جمهوری خود با الگو قراردادن معیارهای امام راحل توانست مسئولیتی که نسبت به مردم و جامعه بر عهده داشت به بهترین شکل به اتمام برساند، اظهار کرد: رئیس‌جمهور شهید دانش‌آموخته مکتب حضرت امام خمینی (ره) بود و توانست راه ایشان را ادامه دهد.

 وی ادامه داد: صحیفه نور حضرت امام خمینی (ره) که مجموعه سخنرانی‌های ایشان در آن تجمیع شده است  مجموعه کتبی که از ایشان باقی‌مانده است و در سخنرانی‌هایی که مردم کم نشنیده‌اند حضرت امام (ره) روی این دو نکته تأکید دارد که این یک مسئولیت الهی وامانت الهی است و مسئولین را دعوت به برقراری عدالت در جامعه می‌کند و عملکردهای آنها مطابق عدل باشد.
 
 رمضانی اظهار کرد: مسئولین باید نگاهشان این چنین باشد و مسئولیت را به‌عنوان یک امانت الهی و کسی را که این مسئولیت رابه عنوان یک امانت الهی می‌پذیرد خود را در محضر خدا می‌بیند وقتی انسان خود را در محضر خدا دید طبیعتاً تلاشش بر این است که برنامه‌های دقیقی را طراحی و اجرا کند که منفعت مردم در راستای مجموعه دستورات الهی است و این برنامه‌ها تبیین شود.
 
وی با اشاره به اینکه حضرت امام رحمت‌الله توجه فراوان به اصل خدمت در جامعه را داشتند اذعان کرد: مسئولین و کارگزاران جامعه خدمتگزاران مردم هستند و در خدمت به مردم و برای مردم کار کنند برای رفاه و تنظیم صحیح روابط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی مردم قدم بردارند و در این راستا شب و روز نشناسند از هر فرصتی برای خدمت استفاده کنند؛ لذا از نگاه امام کارگزاران نظام اسلامی در واقع خدمتگزاران مردم هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان تشریح کرد: جهت دیگر محبت نمودن به مردم است در نگاه اسلامی وقتی به یک کارگزار و مسئول نگاه می‌کنیم این نگاه را که او کسی جدای از مردم باشد نداریم آن را از مردم می‌دانیم و باید با مردم باشد وقتی می‌گوییم از مردم می‌دانیم با مردم باشد چگونه می‌خواهد با مردم باشد راه با مردم بودن محبت‌کردن و عشق‌ورزیدن به مردم است از خوشحالی مردم و سرافرازی مردم خوشحال و سرافراز شود و از غم و غصه و درد مردم دردناک شود و احساس درد و رنج کند.

 وی ادامه داد: ویژگی دیگر کارگزاران شجاعت هست امام به این مسئله اهمیت فراوانی می‌دهد؛ لذا نگاه، رفتار و سیرهٔ عملی امام (ره) را که نگاه می‌کنیم تنها چیزی که در زندگی امام دیده نمی‌شود ترس از غیر خدا است و در مقابل طاغوت و استکبار شرق و غرب زمان خود شجاعانه و دلیرانه ایستاد، لذا مسئولین را هم توسعه به شجاعت می‌کردند اگر مسئول شجاع نباشد با یک تشر و تهدید دشمن میدان را خالی می‌کند و زمینهٔ نفوذ و ورود دشمن را در عرصه‌های سیاسی اقتصادی، فرهنگی فراهم می‌کند آن وقت دشمن است که راهبری و تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 رمضانی با اشاره به شجاعت مسئولین بیان کرد: اگر مسئول شجاع باشد می‌تواند خیلی راحت در مقابل دشمن، خواسته‌ها و زیاده‌خواهی‌های دشمن مقاومت کند و شجاعت به این معنا نیست که حتماً دررابطه‌با دشمن باشد گاهی برای تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها، طراحی و اجرای یک برنامه مسئول باید شجاعت داشته باشد و شجاعانه کارها را پیش ببرد.

 وی با اشاره به اینکه خشوع، خضوع و فروتنی مسئول است که یک مسئولیت را به آن می‌سپاریم خاطرنشان کرد: و در آن جایگاهی که قرار می‌گیرد این جایگاه نباید برای او به یک بت تبدیل شود و حریمی بین او و مردم باشد؛ بلکه باید در مقابل مردم خاضع خاشع باشد.

 مدیر حوزه‌های علمیه استان اضافه کرد: همان‌طور که امام عظیم‌الشان ما در زندگی خود مسئولیت رهبری امت اسلامی را پذیرفت و آن را یک امانت الهی می‌دانست تا پایان عمر سعی بر این داشت که بر اساس عدالت عمل کند و توجه کامل به اصل خدمت، محبت به مردم، شجاعت و خضوع و خشوع و زهد و فروتنی را در زندگی خود داشته باشد.
 
وی افزود: این حالات و خصوصیات را به‌نوعی در رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی می‌بینیم ایشان در برههٔ خاصی ریاست‌جمهوری را برعهده گرفت و سعی کرد خود را مزین به همین صفات کند و ریاست‌جمهوری را هدف زندگی خود قرار نداده است؛ بلکه این را با همان نگاه امانت الهی و بر محور عدالت عمل‌کردن و اصل خدمت و محبت به مردم پذیرفته است شجاعتی که ایشان در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان داشتند و همچنین خضوع و خشوع ایشان را که مستند وجود دارد و مردم در عرض سه سال اخیر ریاست‌جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی کاملاً دیدند خدمتگزاری ایشان شب و روز نمی‌شناخت شما دید محروم آیت‌الله رئیسی تعطیلی را تعطیل کرده و در خدمت مردم بوده است.

 رمضانی تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در غرب، شرق، جنوب، شمال و مرکز این مملکت با مردم و برای مردم تلاش می‌کردند و هر حادثه‌ای که رخ می‌داد سعی بر حضور میدانی داشتند و از نزدیک در کنار مردم آن حادثه را مدیریت و دستورات لازم را صادر می‌کردند و پیگیر به‌ثمررسیدن آن بودند محبت او به مردم در سفرهای استانی که در جمع مردم بودند وبا مردم گفته گو می‌کردند و با خنده مردم می‌خندیدند با غم مردم غمگین می‌شدند.
 
 وی اذعان کرد: رئیس‌جمهور شهید در بین مردم و مزین به این صفات بود و شجاعت ایشان در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا جنایت‌کار و اسرائیل غاصب مثال‌زدنی است و در مقابل آن‌ها کوتاه نیامد و بارها در این یک سال شاهد بودیم که ایشان شجاعانه در سازمان ملل از مظلومین عالم خصوصاً از مردم مظلوم فلسطین و قرآن و خون‌خواهی سردار دل‌ها دفاع کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار