خبرهای داغ:

نظارت بیش از ۱۲ هزار ناظر بر روند انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان

بیش از ۱۲ هزار ناظر بر روند اجرای انتخابات ریاست جمهوری در استان خوزستان نظارت می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۰۳۵۵۵
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، رئیس ستاد نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان افزود: براساس تقویم انتخاباتی زمان کلی اجرای انتخابات که توسط وزارت کشور اجرا می‌شود ۵ ماه است، اما به علت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و براساس قانون اساسی باید ظرف مدت ۵۰ روز انتخابات برگزار و رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

 

ابوالحسن معماری با اشاره به ثبت نام از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری از جمله شرایط نامزد‌ها را رجال مذهبی و سیاسی، مدیر و مدبر بیان کرد و افزود: براساس سیاست‌های کلی انتخابات که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده است تشخیص این شرایط توسط شورای نگهبان است. براساس اعلام این شورا سران سه قوه، اعضای مجلس شورای اسلامی، اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، وزیران، استانداران، معاونان سران سه قوه، مدیران شرکت‌های دولتی و عمومی در سطح ملی، شهرداران شهر‌های بالای ۲ میلیون نفر، فرماندهان نیرو‌های مسلح با درجه سرلشکر و بالاتر، اشخاص، مقامات و مدیران هم‌طراز به تشخیص شوریا نگهبان و با شرایط سنی ۴۰ تا ۷۵ سال می‌توانند در انتخابات ثبت نام نمایند.

 

رئیس هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان گفت: پس از پایان زمان ثبت نام نامزد‌ها در انتخابات شورای نگهبان از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۱ خرداد ماه صلاحیت نامزد‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت نیاز این زمان پنج روز دیگر تمدید خواهد شد. پس از پایان بررسی صلاحیت‌ها و اعلام اسامی نامزد‌ها، تبلیغات به مدت دو هفته شروع خواهد شد.

 

نظارت بیش از ۱۲ هزار ناظر درانتخابات ریاست جمهوری در خوزستان 

 

رئیس هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان گفت: استان خوزستان دارای ۳۰ شهرستان می‌باشد و برای انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری سه هزار و ۳۵۳ شعبه اخذ رای آماده سازی شده است.

 

معماری عنوان کرد: ۱۲ هزار و ۸۷۲ نفر نیز بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان نظارت می‌کنند و آموزش‌های لازم از طریق مجازی و حضوری به ناظران داده خواهد شد.

 

وی با اشاره به چهار اصل مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در انتخابات می‌باشد، اظهار کرد:تمامی ناظران بر انتخابات بر روند برگزاری انتخابات براساس قانون نظارت خواهند داشت و از تمامی نامزد‌ها و هواداران ان‌ها تقاضا می‌شود نسبت به رعایت قانون توجه نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار