خبرهای داغ:

فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری در خوزستان

دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری حماسی و باشکوه انتخابات ریاست جمهوری در استان فراهم شده است.
کد خبر: ۹۶۰۸۲۶۱
|
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت الله دهدشت افزود: انتخابات نماد جمهوریت و مردمسالاری دینی کشورمان است و مردم در جمهوری اسلامی ایران نقش اثرگذار و مهم دارند.

 

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی توسط رای مردم انتخاب می‌شود، اظهار کرد: شخص ریاست جمهور با داشتن اختیارات فراوانی که در قانون به او داده شده است با رویکرد و برنامه‌ای که دارد در جهت توسعه و پیشرفت کشور نقش موثری دارد.

 

دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز مردم مشارکت دارند و هیات‌های اجرایی که مجری انتخابات هستند دارای اعضای حقیقی و حقوقی هستند که بخش عمده آنها از معتمدان مردم می‌باشند.

 

فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان

 

دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: براساس قانون وزارت کشور باید حداقل ۵ ماه قبل از پایان فعالیت دولت باید نسبت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اقدام نمایند و به علت حادثه تلخ شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهوری کشورمان براساس قانون اساسی باید در مدت ۵۰ روز رئیس جمهور جدید تعیین شود. 

 

دهدشت عنوان کرد: مراحل برگزاری انتخابات، براساس جدول زمان بندی از جمله تشکیل ستاد‌های انتخابات در استان، هیات‌های اجرایی در شهرستان‌ها انجام شده است و هم اکنون ملزومات انتخابات در شهرستان‌ها در حال توزیع می‌باشد. 

 

وی اظهار کرد: تاکنون سه هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای در استان آماده سازی شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۱ شعبه ثابت و ۸۹۷ شعبه سیار است.

 

رعایت قانون توسط ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌ها

 

دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: در شهر‌های مختلف استان ستاد‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری راه اندازی گ مشغول فعالیت می‌باشند.

 

دهدشت تاکید کرد: از عموم هواداران و ستاد‌های نامزد‌های انتخاباتی درخواست می‌شود نسبت به رعایت قانون توجه نمایند و در روز هشتم تیر ماه با حضور حماسی مردم انتخابات باشکوه ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

 

هدف دشمن ضربه زدن با جمهوریت نظام

 

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز در این برنامه با اشاره به اینکه دشمن با شیوه‌های مختلف به اسلامیت و جمهوریت نظام حمله می‌کنند، گفت: این برنامه‌ها با شیوه‌های مختلف فرهنگی، تبلیغاتی، اجتماعی و روانشناسی تولید و منتشر می‌شوند.

 

اکبر حیدری افزود: دشمنان با این شیوه‌های تبلیغاتی می‌خواهند حضور مردم در انتخابات را کمرنگ نمایند، اما مردم همیشه در صحنه ایران حضور باشکوهی در این عرصه مهم خواهند داشت. 

 

نقش مهم نخبگان و استادان در جامعه

 

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: نخبگان و استادان دانشگاه به عنوان نخبگان کشور نقش مهم در آگاه سازی جامعه دارند و در عرصه انتخابات می‌توانند در جهت کمک به شناخت و ویژگی‌های اصلح در انتخابات اثرگذار باشند.

 

حیدری بیان کرد: براساس نظر سنجی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط سازمان بسیج اساتید انجام شده است یکی از قشر‌هایی که در عرصه آگاه سازی در انتخابات اثرگذاری داشته اند، استادان دانشگاه بوده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار