ویژه برنامه بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در سرخه برگزار شد

همزمان با ۱۴ و ۱۵ خرداد، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای واقعه خونین ۱۵ خرداد در سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۴۱۲۴
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱

همزمان با ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و سالروز بزرگداشت واقعه 15 خرداد، ویژه برنامه گرامیداشت این ایام در هیئت سیدالشهدا (ع) سرخه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان و مداحی جعفر غلام با حضور عموم مردم شهیدپرور و ولایی شهرستان سرخه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی نژاد در جمع عموم خواهران و برادران با اشاره به سیره و منش امام راحل اظهار کرد: امام (ره) در روز های پایانی عمر خود فرمودند: من امروز با یک نفس مطمئن از این دنیا می روم و امام به عنوان الگوی همه ما برای ورود به بهشت است. این درس مهمی برای همه ارادتمندان به امام است.

او با اشاره به اهمیت خداشناسی و مراتب آن افزود: مرتبه های بالاتر شناخت خداوند ارزنده است. یعنی اینکه انسان بداند همه چی دست خداست، همه کارها به قدرت خداست همه مدیریت‌ها به عهده خداست.

امام جمعه موقت سمنان تصریح کرد: سیاست در اندیشه امام خمینی (ره) بر آمده از آموزه های قرآنی، روایات و مبتنی بر مبانی فقهی و اصولی، فلسفی، کلامی، و عرفانی است. از نگاه امام خمینی سیاست حقیقی؛ آن سیاستی است که مد نظر انبیاء وائمه معصومین (ع) بوده، تا شرایط رشد انسان را در ابعاد مختلف فراهم نماید.

مهدوی نژاد در ادامه اضافه کرد: سیاست راستین از نگاه امام خمینی، سیاستی است که عبارت از اجرای قوانین بر معیار قسط و عدل و جلوگیری از ستمگری و حکومت جائرانه، بسط عدالت فردی و اجتماعی و منع از فساد و فحشا و انواع کجروی ها، تأمین آزادی بر معیار عقل، عدل، استقلال و خودکفایی بر میزان عدل برای جلوگیری از فساد و تباهی یک جامعه و سیاست و راه بردن جامعه آن به موازین عقل، عدل و انصاف است.

.

ارسال نظرات
آخرین اخبار