خبرهای داغ:

ایجاد حدود ۱۹ هزار فرصت شغلی در بخش‌های صنعت، تجارت و معدن خوزستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان از ایجاد ۱۸ هزار و ۹۷۵ فرصت شغلی در سه بخش صنعت، تجارت و معدن استان طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۴۲۹۶
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با اشاره به بخشی از چالش‌های احصا شده در حوزه تولید گفت: کمبود مواد اولیه به ویژه برای صنایع پایین دست پتروشیمی‌ها، نبود مشوق‌های سرمایه گذاری، نبود زمین کافی برای واگذاری به سرمایه‌گذار و تخصیص ندادن تسهیلات بانکی از جمله مشکلات بر سر راه تولید است.

 

حمیدرضا فلاح با اشاره به ایجاد ۱۸ هزار و ۹۷۵ فرصت شغلی در سه بخش صنعت، تجارت و معدن استان طی سال گذشته اظهارکرد: به‌رغم موانع و چالش‌های موجود، اما سالب ۱۴۰۲ در بخش صنعت هشت هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی، در بخش معدن ۳۹۰ فرصت شغلی و در حوزه تجارت ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به برنامه‌های راهبردی این اداره کل برای سال جاری اظهار کرد: توسعه فضای صنعتی استان، افزایش ظرفیت تجاری و صادراتی، استفاده از ظرفیت صندوق‌های حمایت از صنایع، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی پایین دست فولاد و شناسایی ۸۰۰ محصول جدید برای تکمیل زنجیره‌های ارزش صنایع فلزی، غذایی، سلولزی و شیمیایی از جمله اولویت‌های این دستگاه است.

 

مدیرکل صمت خوزستان با بیان اینکه هشت طرح تولیدی و صنعتی شاخص، آماده افتتاح در سال جاری هستند ادامه داد: شرکت آران رخ گوهر (تولید کننده ام دی اف خام)، فرومنگنز کهربا، قند شهدای دزفول، طرح توسعه فولاد شادگان، فاز دوم فولاد جهان آرا، دنیا اروند پاسارگاد، شرکت نفت و گاز پرشیا و شرکت نساجی بردیا جنوب از جمله طرح‌های مهم تولیدی آماده افتتاح در سال جاری هستند.

 

در خوزستان ۲ هزار واحد تولیدی فعال و ۲ هزار واحد تولیدی در دست ساخت وجود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار