خبرهای داغ:
پورسینا خبر داد

وقوع روزانه ۲۰ مورد آتش‌سوزی مراتع در شهر همدان/زنگ خطر آتش سوزی پوشش‌های گیاهی به صدا درآمد

همدان-رئیس سازمان آتش‌‎نشانی همدان با بیان اینکه زنگ خطر آتش سوزی گسترده پوشش های گیاهی و مراتع در همدان به صدا درآمده است، گفت: حداقل روزانه ۲۰ مورد آتش سوزی مراتع در شهر همدان رخ می‌دهد.
کد خبر: ۹۶۰۴۳۳۲
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰

وقوع حداقل روزانه ۲۰ مورد آتش‌سوزی مراتع در شهر همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدصادق پورسینا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عوامل آتش نشانی همدان در این روزها حداقل ۲۰ مورد عملیات اطفای حریق مراتع و علف‌های هرز را انجام می‌دهند.

وی افزود: در مجموع قریب ۵۰ نفر از ماموران آتش نشانی با ۲۵ خودروی سبک و سنگین در این عملیات‌ها که در چندین نقاط مختلف از شهر رخ می‌دهد شرکت می‌کنند .

رئیس سازمان آتشنشانی همدان با بیان اینکه هر ساله با گرم شدن هوا و نزدیک شدن به فصل تابستان وقوع آتش سوزی در مراتع و پوشش‌های گیاهی در نقاط مختلف شهر و حریم آن قابل توجه است، ادامه داد: در این روزها وقوع آتش سوزی مراتع و پوشش های گیاهی به موضوعی مهم تبدیل شده است، چرا که با گرم شدن هوا و خشک شدن مراتع احتمال وقوع حریق مراتع بیشتر شده است و بخش قابل توجهی از این موضوع نتیجه بی احتیاطی شهروندان است.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین علت آتش‌سوزی سهل انگاری و بی‌احتیاطی شهروندان است، گفت:  پرتاب ته سیگار در بوته و علفزار، ایجاد شعله، از بین بردن علف‌های هرز از طریق آتش، سوزاندن باقی مانده محصولات کشاورزی و رها کردن بطری شیشه‌ای و خیلی از موارد دیگر از مهم‌ترین عواملی هستند که به شیوع آتش در طبیعت دامن می‌زنند.

رئیس سازمان آتشنشانی همدان با بیان اینکه در فصل تابستان فضای بوستان‌ها و مراتع به دلیل گرمای هوا مستعد آتش سوزی است از شهروندان درخواست کرد تا ضمن رعایت کامل موارد ایمنی در بوستان‌ها، مراتع و ... مراقب درختان و فضای سبز باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار