انعقاد کشت قراردادی گندم در سطح ۲۶۰۰ هکتار از مزارع شاهرود

شاهرود_مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به سیاست‌های دولت در راستای حمایت از کشاورزان گفت: در پی سفر دوم رئیس جمهور شهید به شاهرود زمینه انعقاد کشت قراردادی گندم در سطح ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار فراهم شد.
کد خبر: ۹۶۰۴۴۱۳
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵

انعقاد کشت قراردادی گندم در سطح ۲۶۰۰ هکتار از مزارع شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، حمید آقا بیکی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران به مهم‌ترین دستاورد‌های دوم رئیس جمهور شهید به استان سمنان و شهرستان شاهرود در حوزه تولیدات گیاهی اشاره کرد و اظهار کرد: احداث باغ مادری شرکت کشت و صنعت دامپروری «لعل کویر» یکی از این دستاورد‌ها بود.
وی خاطرنشان کرد: این سومین باغ مادری در دسته درختان دانه‌دار و هسته‌دار در کشور بوده که با هدف تولید اندام‌های تکثیری سالم و اصیل است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: این باغ مادری سالانه ظرفیت تولید یک میلیون نهال را دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به سیاست‌های دولت در راستای حمایت از کشاورزان و خرید تضمینی گندم گفت: توسعه کشت قراردادی یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است و در این راستا و در پی سفر دوم رئیس جمهور شهید به شاهرود زمینه انعقاد کشت قراردادی گندم در سطح ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار فراهم شد.
آقابیکی همچنین از افزایش ضریب مکانیزاسیون خبر داد و گفت: این مهم از طریق پرداخت تسهیلات هدفمند محقق شده است.
وی از بهبود کیفیت محصولات باغی و زراعی از طریق سرشاخه کاری خبر داد و گفت: توسعه باغات در اراضی شیبدار و کشت گیاهان دارویی کم آب‌بر نیز از مهمترین دستاورد‌های سفر رئیس جمهور شهید و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم بود که در شهرستان شاهرود به نحو مطلوب اجرایی شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود همچنین از احداث ۳۰ گلخانه به ظرفیت ۶/۲ هکتار در این شهرستان خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار