مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خبر داد

تدارک ۵۰ عنوان برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته ازدواج

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی از اجرای ۵۰ عنوان برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته ازدواج در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۴۴۸۸
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مسعود پیرایش مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج گفت:  ۱۹ تا ۲۵ خرداد هفته ازدواج نامگذاری شده است و در این راستا ۵۰ عنوان برنامه در استان پیش بینی و اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این هفته فرصت مناسبی برای تبیین و ترویج فرهنگ ازدواج آسان در بین نسل امروز جامعه است به برنامه‌های تدارک دیده شده اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تقدیر از زوجین دارای ویژگی بارز و الگوساز،  برگزاری جشن وصال، تقدیر از فعالین حوزه ازدواج و افتتاح دو مرکز مشاوره از جمله این برنامه‌ها است، 

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵ مرکز مشاوره در سطح استان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۳۱۱ جلسه مشاوره رایگان ازدواج و خانواده برای ۷۷۰ نفر در مناطق محروم انجام شده است.

پیرایش ادامه داد: افتتاح کانون ازدواج آسان تحت عنوان طرح ملی «وصال شیرین» از دیگر برنامه‌های این هفته است که در این راستا قراردادهایی با مراکز مختلف دخیل در حوزه ازدواج با حذف واسطه‌ا منعقد می‌شو و با تحقق این مهم، امر ازدواج برای جوانان تسهیل و جوانان می‌توانند از این خدمات در هر استان بهره‌مند شوند. 

وی به تأسیس مراکز همسان‌گزینی اشاره کرد و افزود:  تفاهم نامه‌ای برای تأسیس مراکز همسان گزینی با سازمان تبلیغات اسلامی منعقد شده و این مراکز در حال اخذ مجوز هستند و تاکنون ۵ مرکز در استان مجوز دریافت کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به رشد جمعیت در استان و نرخ باروری گفت: متاسفانه به دلیل سیاست‌های اجرایی در گذشته نرخ ازدواج و فرزندآوری کاهش داشته است به طوری که استان مرکزی جزو ۳ استان پیر کشور است؛ نرخ فرزندآوری نیز از میانگین کشوری پایین‌تر و حدود ۱.۲ درصد است.

خبرنگار: مهدی محمدی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار