خبرهای داغ:

نماینده مجلس: اجرای طرح آبرسانی فدک، یادگاری از شهید جمهور و مطالبه جدی مردم ایذه است

نماینده مجلس گفت: اجرایی شدن طرح آبرسانی فدک به عنوان یکی از مطالبات مردم ایذه مطرح است که امیدواریم با پیگیری هایی که انجام می شود، عملیات اجرایی آن به عنوان یادگاری از شهید آیت الله رئیسی به سرانجام برسد.
کد خبر: ۹۶۰۴۶۲۸
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، فرشاد ابراهیم‌پور با اشاره به بازدید انجام شده از طرح حوضه آبرسانی شمال شرق استان با نام "فدک" اظهار کرد: امیدواریم طبق وعده‌ای که به مردم داده شده این طرح به عنوان یادگاری از شهید آیت الله رئیسی در دولت سیزدهم اجرایی و خدمتی ارزنده به مردم ارائه شود.

 

وی اظهارکرد: تلاش بر این بود با وجود کمبود منابع اعتباری از منابع مختلف برای اجرای این طرح تامین مالی شود و در حوزه شرب و کشاورزی خدمتی به یاد ماندنی از دولت سیزدهم باشد.

وی به بازدیدهای کارشناسی برای بررسی و عملیاتی کردن این طرح اشاره تصریح کرد: مراحلی که باقی مانده شامل تامین اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و اخذ مجوز ترک تشریفات با قرارگاه خاتم و انعقاد قرارداد جدید است که امیدواریم با توجه به چشم انتظاری مردم منطقه این طرح به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم منطقه اجرا شود.

نماینده مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون گفت: مسیر طرح آبرسانی شمال شرق استان موسوم به فدک که هدف آن آبرسانی به شهرستان‌های ایذه، باغملک، صیدون، هفتکل، قلعه تل، میداود و سایر شهرستان‌های همجوار است؛ توسط سازمان آب و برق خوزستان اجرا شود.

ابراهیم‌پور تاکید کرد: برای بررسی مجدد جزییات، یک نقشه فنی با حضور اساتید مختلف برگزار شد و پس از جمع بندی نظرات تخصصی، کارشناسان طرح را تایید کردند؛ سند نهایی طرح در هفته آینده نهایی شده و مجوزهای هیات دولت اخذ و عملیاتی خواهند شد.

 

وی اظهارکرد: قرارگاه، میکرو تونل‌ها را در مسیر قرار داده، عملیات آغاز شده و به محض اخذ مجوز، کار اصلی و ادامه طرح که مسیر سد کارون سه تا دشت ایذه است همراه با یک تونل ۴.۵ کیلومتری آغاز می‌شود.

طرح آبرسانی فدک یا طرح جامع تامین آب شهرهای شمال شرق خوزستان از سد کارون سه، یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبرسانی کنونی کشور است که عملیات اجرایی آن در دولت سیزدهم برای جمعیت زیر پوشش ۷۲۰ هزار نفری شهری و روستایی آغاز شده است.

 

با اجرای این طرح آب کشاورزی جهت اراضی آبی در سطحی حدود ۲۰ هزار هکتار و توسعه باغات دیم در سطح ۴۰ هزار هکتار تامین می‌شود؛ افق اولیه برای اجرای این طرح تا سال ۱۴۲۵ در نظر گرفته شده است تا آب شرب مورد نیاز مردم خوزستان تامین شود.

 

بر این اساس با اجرایی شدن این طرح کمبودی از نظر تامین آب شرب به میزان ۶۲ میلیون مترمکعب در سال و آب کشاورزی به میزان ۹۸ میلیون مترمکعب در سال تا افق ۱۴۲۵ وجود نخواهد داشت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار