امام جواد (ع) همانند پدر بزرگوارشان آینه تمام نمای والایی ها و بزرگواری ها بود

سخنران مسجد حضرت جواد الائمه (ع) در مشهد گفت: امام جواد (ع) همانند پدر بزرگوارشان آینه تمام نمای والایی ها و بزرگواری هایی بود که همین شاخصه ها، ایشان را شایسته امامت و رهبری الهی می کرد.
کد خبر: ۹۶۰۴۷۲۸
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱

مراسم عزاداري شهادت امام جواد عليه السلام در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد مقدس، حجت الاسلام میرحافظ در جمع عزاداران نهمين اختر تابناک امامت و ولايت حضرت امام محمد تقي، جواد الأئمه (ع) که در مسجد حضرت جواد الائمه (ع) به میزبانی فرمانده و بسیجیان حوزه شش ناحیه مالک اشتر مشهد برگزار شد اظهار کرد: امام جواد (ع) همانند پدر بزرگوارشان آینه تمام نمای والایی ها و بزرگواری هایی بود که همین شاخصه ها، ایشان را شایسته امامت و رهبری الهی می کرد. حضرت در هفت سالگی، امامت را برعهده گرفت اگر چه در آن روزگار رهبری و امامت خردسالی امری نامأنوس بود و شاید بودند کسانی که کینه توزانه بر آن خرده می گرفتند، اما حکمت الهی نیز چنین اقتضا کرده بود.

وی در ادامه به جود و بخشش امام جواد (ع) پرداخت و افزود: وقتی که امام ۴ یا ۵ ساله بود نامه ای از پدرش دریافت کرد که در این نامه نوشته شده بود به من خبر رسیده که تو از در پشت کوچه ای از خانه بیرون می آیی، این تنگ نظری غلامان است که تو را از آنجا می برند، تا چیزی به مردم نرسد. قسم به حقی که من بر تو دارم که جز از در بزرگ در بازار خارج نشوی و همراه خودت درهم و دینار برداری و به هر کسی تقاضا کرد؛ بخشش کنی. من می خواهم خدای تعالی تو را بلند مرتبه کند و اگر عموهای تو درخواستی از تو داشتند کمتر از ۵۰ دینار ندهی و اگر عمه های تو از تو درخواستی کردند کمتر از ۲۵ دینار ندهی. این قسمی است که پدر بزرگوار ایشان داده که از باب کبیر خارج شوند. یعنی ایشان دستِ دهنده دارد. اکنون هم حضرت با ما شیعیان از باب الکبیر یعنی از باب بخشش وارد می شود،.

میرحافظ با نقل روایتی از امام جواد (ع) عنوان کرد: سه چیز باعث جذب قلوب و جذب دل ها می شود؛ اول، انصاف المعاشره. یعنی اینکه در معاشرت با مردم آدم منصف باشد. دوم همدلی با مردم است. سوم الرجوع الی قلب سلیم، یعنی در نگاه ها، در قضاوت ها، در حرف زدن ها، در برخوردها رجوع به قلب پاکیزه خودت کنی. زیرا اگر انسان به قلب سلیم خودش نگاه کند بقیه افراد را در دل خودش می بیند.

خبرنگار/ عبدالنبی حدادی

 

مراسم عزاداري شهادت امام جواد عليه السلام در مشهد برگزار شد

 

مراسم عزاداري شهادت امام جواد عليه السلام در مشهد برگزار شد

 

مراسم عزاداري شهادت امام جواد عليه السلام در مشهد برگزار شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار