تامین امنیت همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی:

بسیج در میدان، برای تامین امنیت و آسایش عزاداران حسینی در مشهد

امنیت مراسم عزاداری و سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی با هدف برگزاری هر چه باشکوه تر، توسط بسیجیان غیور و جان بر کف ناحیه مالک اشتر مشهد تامین شد.
کد خبر: ۹۶۱۳۹۲۳
|
۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴

بسیج در میدان برای تامین امنیت و آسایش عزاداران حسینی

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد مقدس، همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، بسیجیان غیور، جان بر کف و ولایت مدار ناحیه مالک اشتر مشهد با اقتدار، تلاش بی‌ وقفه و کوشش مضاعف با حضور در کلیه خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی امنیت و آسایش دسته های عزاداری و عزاداران حسینی را با هدف برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم تامین کردند.

نیروهای بسیجی به منظور تامین امنیت مراسم عزاداری و سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی که یکی از حماسه‌ های بی‌نظیر تاریخ بشریت است، وارد میدان شده‌اند و بسیج مستضعفین که از دل مردم روییده و ساختار امنیت را تنظیم کرده است در همه جا حضور داشته و خواهد داشت و امنیت زائرین و مجاورین را به وسیله نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، محسوس و نامحسوس خود برقرار می کند.

در این مراسم مردم شریف مشهد و عزاداران حسینی، عشق و ارادت خود را باشکوه‌ تر از سال‌ های گذشته به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و علمدار دشت کربلا حضرت قمربنی‌هاشم (ع) نشان دادند.

ایام تاسوعا و عاشورای حسینی فرصتی ارزشمندی برای تمامی آزادگان جهان و شیعیان است تا برای رسیدن به شعور و شور حسینی، با پیروی از سید و سالار شهیدان با ظلم‌ ستیزی و عدالت‌ خواهی، قدم در راه رستگاری و سعادت بگذارند.

تاسوعا بزرگداشت شهادت اسوه ایثار و ادب و دلاوری و وفا و حقگزاری عباس بن علی (ع) است و با گذشت بیش از هزار و سیصد سال، هنوز تاریخ، روشن از کرامت های اوست و نام او با وفا و ادب و مردانگی همراه است. آن سردار فداکار با لبی تشنه و جگری سوخته، پا به فرات گذاشت، اما جوانمردی و وفایش نگذاشت که او آب بنوشد و امام و اهل ‏بیت (ع) و کودکان تشنه کام باشند. لب تشنه از فرات بیرون آمد تا آب را به کودکان برساند.

عاشورا، دهم ماه محرم، روز پیروزی خون بر شمشیر است. غلبه فریاد مظلوم بر عربده کشی ظالم تا بن دندان مسلح پیروزی و نصرتی که هلهله کنان کوفی و شامی آن را با چشمان بسته به آفتاب خود ندیدند و از بالای نیزه بردن آفتاب شادمان و خرسند شدند، درحالی که نمی دانستند با خود رایت پیروزی حسین شهید (ع) را به دوش می کشند و با هلهله خویش رسوایی خود را بر کوی و برزن می زنند.

عاشورا، مائده بزرگ روح انسان در تداوم اعصار، تجسم اعلای وجدان بزرگ در دادگاه روزگار، صلابت شجاعت انسان در تجلّی گاه ایمان و تجلّی کعبه در میقات خون است.

السلام علیک یا أباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیکم منی جمیعا سلام الله أبدا ما بقیت و بقی اللیل و النهار و لا جعله الله آخر العهد منی لزیارتکم، السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی أولاد الحسین و علی أصحاب الحسین.

خبرنگار/ عبدالنبی حدادی

 

بسیج در میدان برای تامین امنیت و آسایش عزاداران حسینی

بسیج در میدان برای تامین امنیت و آسایش عزاداران حسینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار