بسیج بازوی اجرایی امر به معروف و نهی از منکر است

در راستای برنامه های ابلاغی پایگاه های مقاومت بسیج، ماموریت گشت سفیران مهر رضوی، احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر با محوریت تذکر لسانی به همت بسیجیان ناحیه مالک اشتر مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۵۶۸۹
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد مقدس، در راستای برنامه های ابلاغی پایگاه های مقاومت بسیج، ماموریت گشت سفیران مهر رضوی، احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر با محوریت تذکر لسانی جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به صورت مداوم در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی به همت بسیجیان مومن و متدین برادر و خواهر ناحیه مالک اشتر مشهد برگزار می شود. 

در حاشیه اجرای ماموریت فردی با همراه داشتن سلاح سرد باعث ایجاد خلل و متشنج کردن فضای عمومی را داشت توسط بسیجیان غیور، شجاع، آموزش دیده و عملیاتی دستگیر و پس از انجام اقدامات اولیه به منظور طی مراحل قضایی تحویل یگان انتظامی محل گردید.

 قرآن کریم اولین وظیفه همه انبیا را امر به معروف و نهى از منکر مى داند و مى فرماید: «ما در میان هر امتى، پیامبرى را مبعوث کردیم که مهم ترین وظیفه آنان دو چیز بود: یکى امر به یکتاپرستى که بزرگ ترین معروف است (ان اعبدواللّه )، و دوم نهى از اطاعت طاغوت ها که بزرگ ترین منکرها است (اجتنبوا الطاغوت). در سوره اعراف نیز مى خوانیم: پیامبر اسلام که نام و نشانش در تورات و انجیل آمده، اولین وظیفه اش امر به معروف و نهى از منکر است.

از دیدگاه اسلام، هیچ عملى نمى تواند با دو فریضه امر به معروف و نهى از منکر، برابرى کند و امت اسلامى، مادامى بهترین امتها است که به این دو واجب شرعى عمل کند. قرآن کریم در این باره مى فرماید: کنتم خیر امه اخرجت للناس تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنکر و تؤمنون باللّه، شما بهترین امتى بودید که پدید آمدید ـ از این جهت که ـ امر به معروف و نهى از منکر مى کنید و به خدا ایمان دارید.

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی): یکی از راه‌هایی که ضامن اجرای احکام دینی است، عمومی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است. در فرهنگ اسلام افراد جامعه همانند سرنشینان یک کشتی هستند چنانچه یکی از آن‌ها بخواهد دیواره کشتی را سوراخ کند، همگی وظیفه دارند که مانع او شوند و گرنه همه آن‌ها غرق خواهند شد. امر به معروف یک نوع حکومت و نظارت تربیتی است که خداوند باری‌ تعالی، به مسلمانان دستور نظارت بر اعمال دیگر افراد جامعه را داده است و این حق را به آن‌ها داده که بتوانند با امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح امت بکوشند. فرایند این فرمان مترقی مردم سالاری دینی است.

تذکر لسانی یک وظیفه همگانی در بین عامه مردم است و پیام مهربانی و دوری از منکرات است و این فریضه الهی باید در بین مردم به یک فرهنگ تبدیل شود. برخورد نرم در تذکر لسانی بسیار موثر می باشد و کمتر کسی است که در مقابل رفتار محترمانه و همراه با دلسوزی مقاومت داشته باشد و اکثر افراد این تذکرها را پذیرا بوده اند.

خبرنگار/ عبدالنبی حدادی

 

بسیج بازوی اجرایی امر به معروف و نهی از منکر

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار