خطب نماز جمعه فارسان:

انتخابات؛ ميدان تبيين است نه عرصه تخريب

انتخابات؛ ميدان تبيين است نه عرصه تخريب
خطب نماز جمعه فارسان، در جمع مردم و مسئولات گفت: انتخابات؛ ميدان تبيين است نه عرصه تخريب.
کد خبر: ۹۶۰۴۷۳۶
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بخایاری؛امام‌جمعه فارسان افزود: شايد دوقطبي‌هايي را در روزهاي آينده به وجود بياورند؛ دوقطبي‌هايي را راجع به مسائل اقتصادي و معيشتي که در کشور وجود دارد به وجود بياورند تا اذهان مردم را منحرف کنند از اين حرکت عظيم و بزرگي که در حال رخ دادن است؛ سد و مانعي شوند براي اين پيشرفتي که در حال حرکت به سمت او هستيم. غرب‌گرايي را زنده کنند و زندگي تجملي و اشرافي را دوباره برگردانند و مسائلي را که مکرر شنيده‌ايد.

حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: متقين با رفتار و عمل خود ديگران را به راه و کار خير هدايت مي‌کنند. اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۴۰ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: هر کس به تو خوش‏بين بود، کارى بکن که با عملت گمان او را تصديق کنى. حضرت با اين بيان تشويق و ترغيب به کار خير کرده‌اند. اگر افراد به انسان گمان خوبي داشته باشند و ما بخواهيم بر اساس گمان آن‌ها عمل کنيم چقدر خوبي و کار خير گسترش پيدا خواهد کرد.

 امام‌جمعه فارسان به ماه ولايت و امامت اشاره داشت و افزود: در آستانه ماه ذي‌الحجه قرار داريم ماه ولايت و امامت که پر است از مناسبت‌هاي مربوط به اهل‌بيت و اميرالمؤمنين که بايد گرامي داشته شوند و روي معارف آن‌ها کار شود. دهه اول بسيار بااهميت است و اعمال مخصوص دارد. رسول خدا فرمودند: عمل خير و عبادت در هيچ ايامي در نزد خداي عزوجل محبوب‌تر از دهه اول ذي‌حجه نيست. روز اول ماه سوره برائت بر پيامبر نازل شد. ازدواج پر خيروبرکت صديقه طاهره با اميرالمؤمنين عليه‌السلام در اين روز بود.

 حجت‌الاسلام ملک پور به شيوه زندگي هم اشاره داشت و بيان داشت: متأسفانه امروزه شيوه زندگي که از بيگانگان گرفته‌شده به يک معضل جدي عليه خانواده تبديل‌شده است. سبک زندگي غربي، اخلاق و هنجارها را تغيير داده فردگرائي را ترويج کرده و خانواده و رغبت به تشکيل آن را به رکود کشانده سن ازدواج را بالا برده. لذا وظيفه آحاد مردم و خانواده‌هاست ‌که فرصت ازدواج آسان را براي جوانان فراهم کنند.

 وي تصريح کرد: بايد عوامل بازدارنده ازدواج چه فرهنگي و چه اقتصادي را به‌عنوان يک منکر در جامعه زشت نشان داد. مثل مهريه سنگين و جهيزيه سنگين و جشن پرخرج. تهيه مسکن که امروز واقعاً مشکل حادي شده و قطعاً بنگاه‌داراني که در تنور گراني براي سود بيشتر مي‌دمند اگر چشم‌باز کنند مي‌بينند که جهنم خود را آباد مي‌کنند و يکي هم صاحب‌خانه‌هاي طماع و تازه به دوران رسيده که رعايت اصول انساني را نمي‌کنند؛ و بحران کار و اشتغال را هم بايد مسئولين محترم جدي‌تر دنبال کنند.

 امام‌جمعه فارسان به انتخابات پيش رو هم اشاره داشت و گفت: چارچوب‌هاي شرعي و قانوني رفتار نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري از منظر رهبر انقلاب چيست؟ در تبيين، چارچوب و ساختار نظام حفظ مي‌شود؛ اما در تخريب، چارچوب و قاعده نظام شکسته مي‌شود. در تبيين، آگاهي‌ها و قدرت تصميم‌گيري مردم تقويت مي‌شود؛ اما در تخريب قدرت تفکر و تصميم‌گيري از مردم سلب مي‌شود.

 وي عنوان داشت: در تبيين، گفتمان فرد نقد مي‌شود؛ اما در تخريب، خود شخص و عيوب فردي او مورد هجمه قرار مي‌گيرد. انتخابات پيش رو براي معادلات جهاني و مسائلي که در عالم در حال تحقق است و در اين پيچ تاريخي -که نامه حضرت آقا دارد آن معادلات را به نحوي رهبري مي‌کند- اين انتخابات بسيار مهم است. خود غربي‌ها تلاش مي‌کنند توسط عوامل داخلي‌شان در داخل کاري کنند که دولتي سرکار بيايد که اعتقادي به مقاومت نداشته باشد؛ و مقاومت را تضعيف کند.

 خطیب جمعه فارسان، بيان داشت: شايد دوقطبي‌هايي را در روزهاي آينده به وجود بياورند؛ دوقطبي‌هايي را راجع به مسائل اقتصادي و معيشتي که در کشور وجود دارد به وجود بياورند تا اذهان مردم را منحرف کنند از اين حرکت عظيم و بزرگي که در حال رخ دادن است؛ سد و مانعي شوند براي اين پيشرفتي که در حال حرکت به سمت او هستيم. غرب‌گرايي را زنده کنند و زندگي تجملي و اشرافي را دوباره برگردانند و مسائلي را که مکرر شنيده‌ايد.

 وي در پايان گفت: آزمون بزرگي بر سر راه مردم ما واقع است. بايد مثلاً سال آينده با يک فرصتي و با يک فراغتي اين مسائل طي مي‌شد؛ اما کمتر از يک ماه همه جريانات مي‌خواهد انجام بگيرد. لذا بصيرت و توجه و دقت داشته باشيد. نکند دچار فراموشي بشويم. حرکات و سکنات و سخنراني‌ها و اقدامات و مسائل مربوط به افراد را فراموش نکنيد. خوش‌باوري نداشته باشيم. فرصتمان کم است، بايد دقتمان را بيشتر کنيم؛ و اين حرکتي که آغاز شده را به نتيجه برسانيم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار