خبرهای داغ:

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان: توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی مولفه ازدواج آگاهانه است

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان:
توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی مولفه ازدواج آگاهانه است
عاشوریان با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و ساده برای نسل جوان گفت: اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است به این معنی که هدف اصلی از ازدواج رسیدن به آرامش روان و آسایش خاطر، پیمودن طریق رشد، دستیابی به کمال انسانی و وصال الهی است.  
کد خبر: ۹۶۰۵۰۲۱
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان -طاهره عاشوریان _ مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با گرامیداشت سالروز فرخنده مقدس ترین ازدواج آسمانی یعنی پیوند حضرت امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و مقدس‌ترین وقایع تاریخ شیعیان ازدواج بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) و امیرمؤمنان حضرت علی(ع) است که ثمره این پیوند مبارک و آسمانی برای بشریت مملو از خیر و برکت بوده است.  

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی ازدواج آسان و ساده برای نسل جوان افزود: اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است به این معنی که هدف اصلی از ازدواج رسیدن به آرامش روان و آسایش خاطر، پیمودن طریق رشد، دستیابی به کمال انسانی و وصال الهی است.  

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان اخلاق، ایمان، ساده زیستی و توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی را از مولفه‌های مهم ازدواج آگاهانه دانست و افزود: یکی دیگر از ملاک های بسیار مهم و ضروری در انتخاب همسر، عفت و پاکدامنی است به گونه ای که در آیات و روایات  به عفت و پاکدامنی تأکید فراوان شده است.

عاشوریان با تاکید بر اینکه اسلام توجه و ارزش بسیاری برای جایگاه زن و خانواده قائل شده است، بیان کرد: در نظام ارزشی اسلام، خانواده از منزلت و قداست خاصی برخوردار است و در کانون خانواده، زنان و مادران، مدیران و ستون محکم کانون گرم خانواده هستند.  

وی با اشاره به اینکه  همسرداری، تربیت‌ صحیح فرزندان و ایجاد آرامش، محبت و گرمی کانون خانواده از مولفه های مهمی است که زن مسلمان بر اساس هویت دینی و ملی به آن توجه ویژه دارد، افزود: در نظام ارزشی اسلام، زنان و مادران رکن اساسی خانواده به عنوان  نهاد مهم اجتماعی هستند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه قرآن کریم به ازدواج، تشکیل خانواده و ترغیب به ازدواج جوانان تاکیدات فراوانی دارد، گفت: قرآن کریم به تمام مؤمنینی که توانایی دارند تاکید داشته که زمینه ازدواج را برای جوانان فراهم کنند.

 عاشوریان با اشاره به  وعده قرآن کریم مبنی بر اینکه  اگر کسانی که فقیر هستند ازدواج نمایند، خداوند از فضل و رحمت خود به آنها عطا می‌کند، بیان کرد: خداوند متعال در آیه ۳۲ سوره نور جوانان  را به سوی این امر مقدس ترغیب کرده و امید را در دل کسانی که از روی فقر به سمت ازدواج نمی‌روند زنده کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار