خبرهای داغ:
آهکی خبر داد

برخورد قانونی با ۱۷۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان همدان

همدان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از شناسایی و برخورد قانونی با ۱۷۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راههای همدان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۵۰۷۹
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
برخورد قانونی با ۱۷۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهرداد آهکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

وی تصریح کرد: حریم قانونی راه‌ها جزء خط قرمز راهداری محسوب می‌شود، و این اداره کل با حکم قضایی نسبت به هرگونه تجاوز به حریم، ریختن زباله در حریم جاده‌ها و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها به شدت برخورد خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ادامه داد: از هم استانی‌های گرامی خواهشمندیم قبل از هرگونه اقدام در حریم راه‌ها و جلوگیری از متضرر شدن خود ابتدا با مراجعه به درگاه ملی مجوزها و ادارات راهداری نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.

وی اظهار کرد: علاوه بر پایش و کنترل ۲۴ ساعته محورهای استان از طریق سامانه‌های نظارت تصویری و گشت‌های راهداری، مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم، ساخت ساز غیرمجاز در حریم جاده‌ها و تخلیه زباله در حریم راه‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا عوامل راهداری استان در اسرع وقت نسبت رفع مستحدثات غیرمجاز در حریم راهها اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار