خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

شهید رئیسی عاشق خدمت بود؛ او چون عاشق خداوند بود، به مردم خدمت می‌کرد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی یک شخصیت مغتنم برای ملت ایران بود، گفت: شهید جمهور متوجه شده بود که دشمن کدام نقطه را هدف قرار داده است و از همین رو، تمام همت خود را گذاشت تا بین امت و امام فاصله نیفتد
کد خبر: ۹۶۰۵۱۲۷
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز یکشنبه ۲۰ خرداد طی سخنانی در همایش پیش برندگی انقلاب اسلامی، با تبریک سالروز ازدواج امیرالمومنین علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: اولین بایسته‌ای که برای بسیجیان می تواند معیار باشد، تمسک به قرآن است؛ هرچه انس با قرآن بیشتر باشد هم در موفقیت شخصی و هم در اقدامات شغلی و اجتماعی‌مان موفق‌تر خواهیم بود. 
 
وی افزود: دومین بایسته یک بسیجی، آشنایی با حدیث و کلمات گوهر بار ائمه(ع) است؛ هر فردی در هر مسئولیتی نباید انس با قرآن و احادیث را فراموش کند. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی تصریح کرد: سومین بایسته برای یک بسیجی، اندیشه در دین است. ما تا چه حد برای آگاهی و شناخت در مباحث دینی و معرفت در آن وقت می‌گذاریم تا مسائل اعتقادی‌مان را تعمیق ببخشیم؟ هرچقدر افراد روی این موارد وقت بگذارند، در فتنه ها مقاوم‌تر خواهند بود. انسان باید نسبت به اوامر خداوند سبحان بیاندیشد و تفکر و تامل داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: چهارمین بایسته یک بسیجی، شناخت اساس دین است. اساس دین شامل محبت به خداوند سبحان و عشق به حریم پروردگار و محبت به پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است. نیایش و نماز شب، باید سرمایه‌های انسان‌ها باشد. همچنین گریه انسان از خوف پروردگار، دل را خدایی می‌کند. استغفار و استمرار در عبادت نیز موجب نورانیت انسان می شود.
  
حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به مناجات‌ها و شب زنده‌داری‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: یاد مرگ، دل‌ها را زنده می‌کند.

وی تصریح کرد: انسان هیچگاه نباید از لطف خداوند متعال ناامید باشد. یکی از علایمی که نشان دهنده محبت انسانها به خداوند متعال است، محبت آنها به خلق خداست. هر کسی در دل دغدغه مردم را دارد، بداند در دل خود مهر به پروردگار جهان را نیز داراست.  

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان اینکه شهید خدمت «آیت الله رئیسی» در طول دوران ریاست جمهوری خود 50 سفر استانی انجام داد، گفت: شهید رئیسی عاشق خدمت بود؛ او چون عاشق خداوند بود، به مردم خدمت می‌کرد. وقتی کسی عاشق خداوند شد، هیچگاه در مسیر خدمت خسته نمی شود و با انگیزه بیشتری خدمت می‌کند. اگر عشق به خداوند نباشد، هیچ کاری فایده ای نخواهد داشت.
  
حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی یادآور شد: بایسته دیگری که بسیجیان باید مدنظر داشته باشند، دشمن شناسی است؛ هیچگاه نباید عداوت دشمنان را فراموش کرد و به دید دوستانه به آنها نگریست،جاهلانه است که کسی از دشمن خود طلبی داشته باشد.  

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به  اهمیت اخلاص گفت: اخلاص متحول کننده دلهاست؛ اخلاق شایسته نیز  در ایجاد اخلاص، اهمیت زیادی دارد. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: صداقت در گفتار و رفتار، حق گویی، رازداری، خوش اخلاقی ، تواضع و بیم نداشتن از غیر خدا نیز جزو خصوصیات اخلاقی مهم است. از همه این موارد مهمتر نیز نماز اول وقت است که دنیا و آخرت را آباد می کند. حفظ بیت المال و خیرخواهی برای مردم را نیز باید مدنظر داشته باشیم. 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمنان تمام هم و غم خود را گذاشتند تا امت ما را از امام راحل جدا کنند. دشمنان در جنگ ترکیبی در صدد هستند، مردم را نسبت به آینده انقلاب ناامید کنند و در بین مردم دلسری به وجود بیاورند.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی یک شخصیت مغتنم برای ملت ایران بود، گفت: شهید جمهور متوجه شده بود که دشمن کدام نقطه را هدف قرار داده است و از همین رو، تمام همت خود را گذاشت تا بین امت و امام فاصله نیفتد. وجود این شهید برای نظام مغتنم بود و اتفاقات مبارکی را برای نظام رقم زد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار