در راستای حمایت از تولیدکنندگان روستایی؛

جشنواره گیلاس در فشند برگزار می‌شود

دبیر برگزاری جشنواره گیلاس فشند از برگزاری این جشنواره در فشند، مهد گیلاس استان البرز، از تاریخ ۲۳ خرداد تا یکم تیرماه با هدف حمایت از تولیدکنندگان روستایی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۵۱۸۵
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حامد کیان‌بخت دبیر برگزاری جشنواره گیلاس فشند گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید، چهارمین دوره جشنواره گیلاس در استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، روستای فشند برگزار می‌شود.

جشنواره گیلاس در فشند برگزار می‌شود

کیان‌بخت افزود: این جشنواره با هدف حمایت از تولیدکنندگان روستایی، به همت شورای اسلامی و دهیاری فشند و با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان ساوجبلاغ، شهرداری مهستان و بخشداری مرکزی ساوجبلاغ، از ۲۳ خردادماه آغاز و تا یکم تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: این جشنواره شامل ۲۰ غرفه است که ۷ غرفه‌ی آن شامل گیلاس، آلبالو و میوه‌های روستای فشند و الباقی آن متعلق به صاحبان صنایع دستی و کارآفرینان این روستا و شهرستان ساوجبلاغ است‌.

کیان‌بخت با اشاره به اینکه غرفه‌های این جشنواره با همکاری دهیاری فشند با کمترین قیمت به کارآفرینان ارائه شده است، اظهار داشت: هدف از برپاییِ غرفه‌های صنایع دستی، تبلیغات این هنرها و فروش مستقیم آنها بوده است.

دبیر برگزاری جشنواره گیلاس فشند اظهار داشت: غرفه‌های صنایع دستی شامل چرم‌دوزی، سفال، شمع‌های تزئینی، گل و گیاه و سایر هنرهای دستی شهرستان ساوجبلاغ است.

وی تصریح کرد: علیرغم وجود خشکسالی‌ها به دلیل وجود رودخانه فشند و استفاده از آبیاری‌های نوین صنعتی، رشد و توسعه باغات گیلاس فشند نسبت به گذشته بیشتر شده است و محصول بیشتری برداشت می‌شود.

کیان‌بخت با بیان اینکه گیلاس، مهمترین و اصلی‌ترین محصول میوه روستای فشند است، تاکید کرد: گیلاس فشند، مرغوب‌ترین نوعِ گیلاس استان البرز و حتی کشور است و به همین دلیل، این روستا، به عنوان مهد گیلاس استان البرز شناخته شده است.

این مسئول بیان ‌کرد: به طور تقریبی سالانه بالای ۱۰۰۰ تن گیلاس از روستای فشند وارد بازار میوه و تره‌بار تهران و کرج می‌شود و بعضا به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

دبیر برگزاری جشنواره گیلاس فشند به انواع گیلاس در این روستا اشاره کرد و افزود: اصلی‌ترین نوع گیلاس فشند، گیلاس تکدانه است و در کنار آن، گیلاس سیاه، تلخک، مشهدی و صورتی نیز در این روستا برداشت می‌شود.

وی اظهار داشت: با احترام به شهدای خدمت، جشنواره امسال بدون برگزاری برنامه‌ی شاد افتتاحیه، آغاز خواهد شد.

کیان بخت هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی روستای فشند عنوان کرد و افزود: اشتغالزایی و درآمدزایی خود غرفه‌داران و جوانان روستا و شهرستان مد نظر دهیاری فشند بوده است.

دبیر برگزاری جشنواره گیلاس فشند درپایان گفت: جشنواره گیلاس فشند از ساعت ۹ صبح الی ۹ شب در ابتدای خیابان آزادی روستای فشند، جنب مدرسه علی‌النقی ساعدی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار