برپایی جشنواره روایت جهاد موجب امیدآفرینی بین مردم می‌شود

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) گفت: برپایی جشنواره هنری، ادبی و خبری روایت جهاد ضمن جهاد تبیین خدمات گروه‌های مردمی، منجر به امیدآفرینی در جامعه نیز می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۵۱۹۴
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار محمدرضا موحد ظهر امروز در آیین رونمایی از پوستر و درگاه اینترنتی دومین جشنواره هنری، ادبی و خبری روایت جهاد که در سالن جلسات شهید درویش فرماندهی سپاه قم برگزار شد، بیان کرد: در راستای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی به مردم و انجام پروژه‌هایی که استان به آن نیاز داشته، سازمان بسیج سازندگی ورود کرده و در سه سال اخیر خدمات بسیار خوب و شایسته‌ای را ارائه کرده‌ است.

 

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) افزود: جهاد تبیین و تداوم کمک‌های مومنانه و محرومیت‌زدایی از تأکیدات مقام معظم رهبری است، لذا یکی از راه‌های مناسب برای جهاد تبیین که این دو را به هم گره می‌زند، پیام ۹ بندی رهبری به گروه‌های جهادی است که گفتند «کارهای خود، پیشرفت‌های خود، موفّقیّت‌های خود، توانایی‌های روزافزون خود را به‌شکل هنرمندانه به اطّلاع همگان برسانید. نشان دهید که جهادِ موفّق شما که فقط بر گوشه‌‌ای از ظرفیّت‌های انسانی کشور متّکی است، چقدر زیبا و شوق‌انگیز است».

 

وی اظهار کرد: در همین راستا از سال گذشته جشنواره روایت جهاد در قم راه‌اندازی شده که در واقع منجر به امیدآفرینی بین مردم می‌شود و این در حالی است که رهبری فرمودند امروز دشمن ایمان و امید مردم را نشانه رفته است. 

 

موحد تشریح کرد: در دولت شهید جمهور، شبانه‌روز اقدامات جهادی بسیار زیادی صورت گرفت و ان‌شاالله دولت بعدی نیز مسیر خدمت‌رسانی، خستگی‌ناپذیری و کار جهادی را پیش‌روی خود قرار دهد. 

 

وی ابراز کرد: امید است این جشنواره بتواند ضمن نمایش هنرمندانه خدمات ارزنده گروه‌های جهادی به مردم، موجب شناسایی فعالان رسانه‌ای در این حوزه و همچنین منجر به افزایش توانمندی تولیدات کمی و کیفی رسانه‌ای در خدمات جهادی شود.

 

فرمانده سپاه استان قم تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های دیگری که در بخش‌های سپاه استان وجود دارد، همچون معاونت فرهنگی و اجتماعی، روابط عمومی، بسیج صداوسیما، بسیج رسانه و... در برپایی هرچه باشکوه‌تر این جشنواره استفاده کرد. 

 

وی ادامه داد: از ظرفیت‌های استانی نیز همچون ادارات و دستگاه‌ها، رسانه‌های استان و صدا‌وسیما نیز ضرورت دارد تا استفاده شود و امیدواریم که با دریافت آثار بیشتر، خروجی‌های بهتری در اختتامیه‌ جشنواره داشته باشیم.

 

رئیس دومین جشنواره استانی روایت جهاد تاکید کرد: بعد از اختتامیه نیز لازم است تا نمایشگاهی از آثار برگزیده جشنواره برپا شود تا مردم برای بازدید حضور داشته باشند و این اکران آثار خود باعث ایجاد موجی دیگر در استان و گفتمان سازی روحیه و فرهنگ جهادی بین مردم می‌شود. 

 

موحد عنوان کرد: یکی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب این است که بحث خدمت‌رسانی و کار جهادی باید فرهنگ شود و این کار رسانه‌ای و تبلیغی می‌تواند کار جهادی را به عنوان یک فرهنگ عمومی بین مردم جا بیندازد. 

 

فرماند سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) در پایان از دست‌اندرکاران این جشنواره قدردانی کرد و گفت: سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که به این امر کمک کرده‌اند از آنها قدردانی می‌شود چرا که همه این اقدامات در راستای فرامین نائب‌ امام زمان(عج) است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار