خبرهای داغ:

استخر‌های دو منظوره پرورش ماهی و کشاورزی روشی بهینه برای پرورش ماهی

رئیس اداره شیلات ایذه گفت: استخر‌های دو منظوره پرورش ماهی و کشاورزی یکی از روش‌های بهینه استفاده از منابع آبی جهت پرورش ماهی در کنار کار کشاورزی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۶۰۵۲۶۴
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، علی سروستانی گفت: با توجه به محدودیت امکان برداشت آبزیان از دریا، پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری از منابع آبی نقش موثری بر ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان در مناطق روستایی، اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان دارد و در سال جاری برنامه ریزی شده است تعداد ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی کپور با وزن متوسط ۱۰ گرم در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی شهرستان ذخیره سازی شود.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون طی دو مرحله ۳۷ هزار و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی ذخیره سازی شده است، افزود: پرورش ماهی در تلفیق با کشاورزی و تولید یک محصول پروتئینی با ارزش در کنار محصولات کشاورزی می‌تواند به لحاظ جنبه‌های اقتصادی و افزایش درآمد خانوار‌های روستایی بسیار تاثیر گذار باشد و مهمتر از آن گوشت ماهی نیز به عنوان غذای سلامتی در سبد غذایی خانوار قرار می‌گیرد.

 

به گفته سروستانی؛ در سال جاری ۱۵ استخر دو منظوره کشاورزی و پرورش ماهی، در شهرستان ایذه از طریق ذخیره سازی بچه ماهیان فعال شده اند و پیش بینی می‌شود حدود ۴۰ تن ماهی گرمابی برداشت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار