مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی قزوین؛

افزایش ظرفیت بیش از ۹ هزار مگاواتی تولید برق حرارتی در دولت سیزدهم

افزایش ظرفیت بیش از ۹ هزار مگاواتی تولید برق حرارتی در دولت سیزدهم
موتابها گفت: ظرف دو سال و نه ماه گذشته در دولت سیزدهم ۹ هزار و ۱۴۷ مگاوات در حوزه تولید برق حرارتی افزایش ظرفیت داشتیم که بیش از شش هزار مگاوات در قالب ۴۶ واحد نیروگاهی، نصب نیروگاه‌های جدید بوده است.
کد خبر: ۹۶۰۵۶۶۸
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸

قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین با اصحاب رسانه«ویژه گذر از دوره اوج مصرف تابستان سالجاری» در هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق در محل سالن اجتماعات آبفای استان برگزار شد.

ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در این نشست گفت: بیش از ۹۳ هزار مگاوات ظرفیت اسمی قدرت منصوبه کل کشور در همه حوزه‌ها اعم از برق حرارتی، آبی و سایر بخش‌ها ست و در حوزه حرارتی در حال حاضر۷۵ هزار و۷۶۷ مگاوات قدرت منصوبه داریم و ظرف دو سال و نه ماه گذشته در دولت سیزدهم نه هزار و ۱۴۷ مگاوات در حوزه تولید برق حرارتی افزایش ظرفیت داشتیم که بیش از شش هزار مگاوات در قالب ۴۶ واحد نیروگاهی ، نصب نیروگاه‌های جدید بوده است.

وی ادامه داد: مشکل نیروگاه‌های بخاری رفع شده و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی هم در راستای کاهش ناترازی تولید برق، اشتغال زایی و خدمت رسانی به مردم شریف استان در مجموع نه هزار و۱۴۷ مگاوات ارتقای توان داده شده است.

ابوالفضل موتابها افزود: ۲۲ هزار مگاوات هم در حوزه‌ نیروگاه‌های حرارتی و تجدید پذیر در حال احداث است و پروژه‌های دیگری نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: نیروگاه شهید رجایی‌ سومین نیروگاه بزرگ کشور است و به واسطه تلاش همکاران فعلی و قبلی بعد از ۳۲ سال دومین تولید کننده بزرگ برق کشور است و سالیانه ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت از منظر آمادگی و هم تولید تقدیم شبکه سراسری شده است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین بیان کرد: هر سال ۱۷ برنامه تعمیرات اساسی داریم که ۱۰ برنامه آن تعمیرات بسیار سنگین است و در مجموع ۵۵۵ روز برنامه تعمیراتی نیروگاه شهید رجایی در طول سال است که همزمان ۳ واحد خارج هم است که برنامه تعمیرات را انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: متوسط عمر نیروگاه‌های ما ۳۵ ساله است؛ ولی این بدان معنی نیست که بعد از ۳۵سال نیروگاه‌ها را تعطیل کنیم؛ بلکه باید تعمیر، نگهداری و بروز رسانی نماییم که در این راستا ما ۲۲ هزار فعالیت را علاوه بر آن ۱۷ برنامه تعمیراتی برای راه‌اندازی ۱۰۸تجهیز انجام می‌دهیم.

وی ابراز کرد: سالیانه ۶ الی ۷ درصد رشد مصرف داریم؛ در خرداد ماه امسال بیش از ۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد مصرف داشته‌ایم که اگر مدیریت مصرف اینگونه باشد حتی با احداث نیروگاه هم مشکل حل نخواهد شد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما در مصرف سوخت و حامل‌های انرژی بویژه در برق که زیرساخت زیرساخت‌ها ست؛ صرفه‌جویی کنیم عبور موفقیت آمیز از پیک تابستان امسال رقم خواهد خورد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار