برگزاری همایش جوانی جمعیت وتحکیم وتعالی خانواده درشهرستان زابل

همایش تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی اسلامی، جمعیت و فرزندآوری به همت معاونت فرهنگی سپاه شهرستان زابل برگزار شد. 
کد خبر: ۹۶۰۵۷۶۱
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از زابل، همایش شهرستانی جوانی جمعیت با سخنرانی محمد تقی حسین زاده، کارشناس صدا و سیمای استان خراسان رضوی  با حضور مسئولین شهرستانی، اقشار مختلف مردم و بسیجیان بمناسبت روز ملی جمعیت در سالن اجتماعات شهید فارسی سپاه زابل برگزار شد.

حسین زاده جمعیت جوان را از مولفه های قدرت هر کشور برشمرد و گفت: بالا رفتن سن و تاخیر در ازدواج در کنار برخی چشم و هم چشمی ها و سخت گیری ها شرایط را برای ازدواج جوانان مشکل کرده است.

وی ابراز داشت: در گذشته با وجود کمبود امکانات اما رغبت به فرزندآوری در خانواده ها بیشتر بود و اغلب خانواده ها پرجمعیت بوده اند و زندگی ساده و صمیمی نیز داشته اند.

کارشناس صدا وسیما ، اقتصاد و معیشت را از لوازم زندگی دانست و گفت: نباید به خاطر مسائل اقتصادی ازدواج و فرزند آوری را به تاخیر انداخت زیرا خداوند در قرآن کریم رزق فرزند را تضمین کرده است.

وی ادامه داد: حضور جمعیت جوان سالم و با نشاط در چنین رویدادهایی منجر به فرهنگ سازی ،افزایش مشارکت اجتماعی و اقتصادی و عامل افزایش تولید، سرمایه و همچنین باعث ارتقاء سطح آموزش، بهداشت و اشتغال جوانان می شود که نقشی بسزایی در تقویت بنیان خانواده خواهد داشت.

وی اصلاح سبک زندگی و پرهیز از تجملات را یکی دیگر از راه های تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری دانست که در این راه وظیفه بانوان می تواند سنگین تر باشد.

حسین زاده گفت: در کنار تلاش مردم در بحث جوانی جمعیت دولت نیز باید برای حل مسائل و مشکلات مردم قدم بردارد و بحث اقتصاد و اشتغال را در جامعه حل کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار