۶۰ هزار هکتار سکونت‌گاه غیر رسمی در کشور شناسایی شد

معاون طرح و برنامه و بودجه شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت:‌ ۶۰ هزار هکتار سکونت‌گاه غیر رسمی در قالب یک هزار و ۲۰۰ محله در کشور شناسایی شده است
کد خبر: ۹۶۰۵۷۹۶
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از گناباد نریمان مصطفایی در حاشیه بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهری گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۱۷۳ هزار هکتار بافت‌های فرسوده،‌ سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و بافت‌های تاریخی که در یک هزار و ۲۰۰ شهر کشور شناسایی شده، طرح بازآفرینی شهری در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد ۸۰۰ شهر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین قیر رایگان اجرای طرح بازآفرینی شهری در محله های هدف این طرح در سال گذشته تخصیص یافت که این میزان امسال به پنج هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

معاون طرح و برنامه و بودجه شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: این شرکت با تامین اعتبار قیر رایگان و همچنین خدمات روبنایی و زیربنایی احیا بهسازی و نوسازی بافت های قدیمی و فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیر رسمی در چارچوب برنامه های عملیاتی بازآفرینی شهری را در سطح کشور دنبال می‌کند.

قنات قصبه در طرح بازآفرینی شهری گناباد نیست

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد هم در این بازدید گفت: در طرح تفضیلی گناباد که در سال ۱۳۸۵ تهیه شده قنات قصبه به عنوان قنات کهن تاریخی و اثر ثبتی استان خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی دیده نشده است.

ابوالفضل شاکری افزود: قنوات به عنوان عامل مهم تامین آب این شهرستان در طول سده های گذشته بایستی در قالب طرح بازآفرینی شهری دیده شوند.

وی خواستار توجه بیشتر شرکت بازآفرینی شهری ایران به رفع مشکلات بافت‌های فرسوده و سکونت گاههای غیر رسمی شهرستان گناباد شد.

فرماندار گناباد هم اجرای موثر طرح بازآفرینی شهری این شهرستان را نیازمند توجه بیشتر مسوولان و اختصاص اعتبار لازم دانست.

رضا نصیری گفت:‌ ۲۴۰ هزار متر مربع از معابر روستاهای شهرستان گناباد در سال گذشته آسفالت شده و آسفالت ۲۰۰ هزار متر مربع از ابتدای امسال تاکنون برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار