مجیدی خبر داد

ابطال ۱۲۰ پروانه استاندارد در استان همدان/۱۷ آزمایشگاه همدان موفق به کسب گواهینامه ۱۷۰۲۵ شدند

همدان-مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲۰ پروانه استاندارد در استان همدان به دلیل تخلفات مختلف ابطال شد، گفت: ۷۵ پروانه استاندارد نیز صادر و  ۸۴ پروانه استاندارد تمدید شده است.
کد خبر: ۹۶۰۵۹۷۴
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیرمسعود مجیدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد و اقدامات صورت گرفته در اداره استاندار استان همدان طی یک سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته با تلاش همکاران تمام برنامه‌ها و تعهدات ابلاغی از سوی سازمان به خوبی انجام و برخی از آنها نیز بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده است به طوری که در برخی از شاخص‌ها در کشور در رتبه برتر هستیم.

وی با بیان اینکه اوزان مقیاس یکی از برنامه‌های مهم و شاخص سازمان است، به کسب رتبه ششم کشوری استان همدان در این حوزه طی سال گذشته اشاره و عنوان کرد:  اداره استاندارد استان همدان در سال گذشته با اجرای ۲۰ هزار و ۷۵۰ مورد توزین رتبه ششم کشوری را کسب کرد.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه در اوزان مقیاس‌ها در ۶ حوزه شامل  توزین ترازو‌های سبک در داد و ستد عمومی، توزین ترازو‌های سنگین و باسکول، کنترل نازل‌های سوخت، کنترل نازل‌های CNG و نیز خالص فروشی و حذف درج وزن تقریبی  فعالیت داریم، گفت: سال گذشته در بحث نازل‌های سوخت بیش از ۲ هزار مورد آزمون نازل سوخت را مورد سنجش قرار دادیم و ۲۱۵ مورد آزمون CNG نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته درتشخیص صحت عملکرد باسکول‌های ثابت همکف ۴۲۳ مورد آزمون انجام شد، اضافه کرد: همچنین ۵ هزار و ۹۳۹ مورد آزمون برای کنترل و صحت ترازو‌های سبک در داد وستد عمومی انجام شد.

مجیدی به موضوع طرح پیش بسته‌بندی به عنوان یکی از برنامه‌های سازمان که از سال گذشته اجرا می‌شود، اشاره و تصریح کرد: با توجه به ابلاغیه‌ای که از طرف سازمان برای تمام واحد‌های تولید صادر شد تمام واحد‌های تولیدی موظف شدند وزن محصولات را در بسته‌بندی درج کنند که هدف از اجرای این طرح رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و مقابله با کم‌فروشی بود که در همین راستا مراجعه به کارخانه‌ها و ارزیابی و مطابقت وزن محصولات و کالا‌ها با وزن درج شده در روی بسته‌بندی و نیز خریداری و توزین محصولات توزیع شده در بازار در دستور کار این اداره در استان قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه طبق دستورالعمل طرح پیش بسته‌بندی باید وزن خالص واقعی کالا با وزن درج شده مطابقت داشته باشد، گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته در این راستا توسط اداره استاندارد استان، پس از آزمایش ۳۲۰ نمونه از مواد غذایی بسته بندی سطح بازار و انبار‌ها و مراکز تولید مشخص شد که وزن ۹۶ نمونه با میزان درج شده روی کالا مطابقت ندارد که تذکرات لازم داده شد و ایرادات برطرف شد ضمن اینکه کمبود کمیت ۳۰ تا ۴۰ درصدی که در بسته‌بندی داشتیم، اکنون با اجرای این طرح در استان به کمبود کمیت کمتر از ۱۳ درصد رسیدیم.

مدیرکل استاندارد استان همدان با تاکید بر اینکه استان همدان در حوزه اجرای طرح پیش بسته‌بندی از استان‌های پیشرو است، تصریح کرد: اکنون حد مجاز روا‌داری در همه بسته‌بندی‌ها حذف شده است و همه واحد‌ها موظف به ثبت وزن خالص محصول شدند.

وی اضافه کرد: در این حوزه طی سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ آزمون انجام شده که این طرح امسال نیز ادامه خواهد داشت.

مجیدی با بیان اینکه سال گذشته در استان ۱۵ هزار و ۹۸۰ توزین از واحد‌های تولیدی انجام شد، ادامه داد: ۴ هزار و ۷۷۰ توزین از نمونه‌های خریداری شده از بازار انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲۰ پروانه استاندارد در استان همدان به دلیل تخلفات مختلف ابطال شد، بیان کرد: ۷۵ پروانه استاندارد نیز صادر و  ۸۴ پروانه استاندارد تمدید شده که ۱۹ مورد آن استاندارد تشویقی بوده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان  با بیان اینکه گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ یک استاندارد جهان و کارشناسانه مخصوص آزمایشگاه‌های تست و واسنجی است که به دستیابی شایستگی این آزمایشگاه‌ها می‌پردازد، عنوان کرد: از ۲۳ آزمایشگاه در همدان ۱۷ آزمایشگاه موفق به کسب گواهینامه ۱۷۰۲۵ شدند که ارتقا تمام آزمایشگاه‌های استان به کسب این گواهینامه که اعتبار جهانی به تولیدات کشور در زمینه‌های مختلف می‌دهد تا پایان سال جاری در دستور کار این اداره کل قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به برنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی اجرایی سازمان در سال جاری نیز اشاره و بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال ۶۴ برنامه تخصصی را در دستور کار داریم که استانداردسازی آسانسور‌های مراکز دولتی و عمومی و ایجاد دفاتر استانداردسازی در دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در بحث آموزش از جمله این برنامه‌ها است.

مجیدی اضافه کرد: امسال هتل‌های یک تا پنج ستاره، مهد‌های کودک، خانه‌های سالمندان و اتاق‌های مادر و کودک  نیز مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفته‌اند.

وی به تغییرات صورت گرفته در نشان استاندارد نیز اشاره کرد و یادآورشد: علامت استاندارد به رنگ سبز و سایز آن نیز تغییر کرده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با تاکید براینکه تولیدکننده‌ها مکلف هستند شماره ۱۰ رقمی استاندارد به همراه شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ را روی بسته‌بندی درج کنند، خاطر نشان کرد: مردم نیز در هنگام خرید می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به همین سامانه پیامکی از صحت علامت استاندارد و کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوند و از اطلاعات کالای مورد نظر آگاه شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار