خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

بازار نقش مهمی در مسئله مدیریت اجتماعی دارد

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بازار نقش مهمی در مسئله مدیریت اجتماعی دارد و می‌تواند در هنجارهای کشور مفید باشد.
کد خبر: ۹۶۰۹۴۴۵
|
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در نشست استاندار همدان با اصناف، بازاریان و معتمدین استان به مناسبت روز ملی اصناف که با حضور مسئولین استانی، مدیران و روسای اتحادیه‌ها و اصناف و بازاریان استان همدان در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اصناف و معتمدین ما نقش برجسته‌ای دارند.

وی افزود: مدیریت جامعه در طول دوران اسلام و ایران باستان هم به همین شکل بوده وقتی اسلام وارد ایران می‌شود با آموزه‌های ما آمیخته می‌شود، ما از ابتدا یک ملت ریشه‌دار بودیم و بعد از اسلام بروز و ظهور پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ما قبل از اسلام بوعلی سینا نداشتیم این بوعلی سینا مربوط به دوران بعد از اسلام است، ابوریحان بیرونی مربوط به دوران اسلام است؛ اسلام بود که توانست یک حرکت بزرگی را در یک ملت متمدن ایجاد کند.

وی ابراز کرد: در طول ۱۴۰۰ سال گذشته چند ضلع بر مدیریت جامعه موثر بود یکی از آن دولت بود اما ضلع دیگری که توانست در کنار بازار نقش‌آفرینی کند بازار است.

شعبانی موثقی ادامه داد: بازار یکی از اضلاع موثر در مدیریت‌های جامعه بوده و توانسته در ایجاد فرهنگ، در محافظت از ارزش‌ها تاثیرگذار باشد؛ بر این اساس معصومین(ع) بسیار بر مسئله بازار توجه داشتند و بازار نقش مهمی در مسئله مدیریت اجتماعی دارد و می‌تواند در هنجارهای کشور مفید باشد و برای مسئولین هم خوب است.

وی عنوان کرد: مرکز حکومت در بازار ساخته می‌شد، تلفیق بین دین و مسجد و بازار وجود داشت؛ اعتماد متقابل بین بازار و دولتمردان باید تقویت شود، بازار نقش بسیار موثری در مسئله مدیریت اجتماعی دارد؛ اعتماد متقابل بین بازار و دولتمردان بسیار مهم است و باید بستری ایجاد شود که تعامل ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات هستیم، گفت: امروز مسئول و دولتی که می‌خواهد بر سر کار بیاید باید در اقتصاد تخصص داشته باشد مهم این است که نسبت به اقتصاد نقش‌آفرینی داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر با نگاه سیاسی انتخاب کنیم نگاه ما متفاوت خواهد بود، رئیس جمهور باید توانایی اداره دولت و بازار و به حرکت درآوردن این‌ چرخ‌ها را داشته باشد.

شعبانی موثقی با بیان اینکه گاهی با سیاه نمایی و تخریب کردن دیگران جلو آمدند و کشور را بهم ریختند، ابراز کرد: کسی که می‌خواهد چرخ دولت را به حرکت درآورد باید توانایی به حرکت درآوردن وزارتخانه‌ها را داشته باشد؛ گاهی به دولت شهید رئیسی انتقاد می‌کردیم اما کارهای بسیار خوبی انجام دادند؛ امیدواریم یک دولت بسیار خوب نصیب مردم شود تا بتوان کشور را به خوبی اداره کرد.

خبرنگار: فرزانه کیانپور

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار