مسئول سازمان بسیج فرهنگیان:

کسی که می‌خواهد انقلاب کند، باید به این مسیر اعتقاد و باور داشته باشد و سختی‌ها و هزینه‌های این مسیر را بپذیرد.

کد خبر: ۹۶۰۶۶۶۳
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان سجاد صدیقی، مسئول بسیج فرهنگیان کشور در افتتاحیه دومین دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: ما برای دغدغه‌ی معلمی میجنگیم. ما چه بخواهیم یا نه، تحول در آپ به عهده‌ی ماست. باید باورمندانه در این راه قدم بگذاریم و از مماشات عبور کنیم‌. از دنیای معلمی امروز قدرت انعطاف و گفت و گو تولید کنیم. اولین چیزی که باید تغییر کند، خود ماییم. اگر این اتفاق بیوفتد ما می‌توانیم خود ادعای تغییر و تحول کنیم. 

ایشان اضافه کرد: کسی که می‌خواهد انقلاب ایجاد کند، نمی‌تواند با قاعده‌ی زندگی رومزه زندگی کند و اگر قرار شد قواعد را تغییر دهیم، هم باید هزینه بدهیم و هم سختی‌هایش را بچشیم. هم باور و اعتقاد این مسیر را بپذیریم. امام هم برای انقلاب اسلامی این کار را کرد. اگر قرار بود با سبک و سلوک گذشته تربیت بشوند انقلاب ۵۷ وجود نداشت. اگر باورمند به تغییر هستیم، محصول آن را باید در آینده جست و جو کنیم‌‌. 

وی ادامه داد: یکی از مسئله‌های جدی که می‌شود تمرکز کرد، مسئله‌ی سند تحول است که سال‌هاست روی زمین مانده است. ما مجموعه‌ی معلمان خوب و دغدغه مند هم داریم. حرف این است که در مسئله‌ی تغییر، اول ماییم! اینجا منزل و زندگی ماست. مگر‌می‌شود کسی نسبت به خانه‌اش بی تفاوت باشد اما درباره‌ی دکوراسيون آن حرف بزند؟ 

وی با اشاره به حکم اسلامی امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: در امر به معروف و نهی از منکر امیرالمومنین می‌فرمایند بقیه‌ی واجبات در مقابل امر به معروف مانند قطره ای دربرابر دریاست. یکی از شروط واجب شدن امر به معروف و نهی از منکر شرط تاثیر است. منتها اگر منکری ریشه ای بود برای حل آن، اجتماع مؤمنین تولید کنید. اگرمنکری که وجود دارد، ریشه در حکومت طاغوت دارد، باید تشکیلات درست کنید‌ و علیه آن منکر قیام کنید. به هیچ وجه واجب الهی از ما ساقط نمی‌شود. 

صدیقی افزود: کسی ممکن است مانع هارا بگوید، بله اما هیچ تکلیفی از ما ساقط نمی‌شود. کلاس درس کافی نیست. زنجیره‌ تواصی به حق تولید کنید، گفتمان تولید کنید تا این جریان بتواند غلبه پیدا کند. این یک تکلیف قطعی گردن ما است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار