مسئول بسیج فرهنگیان در دوره صراط؛

امام (ره) معلم‌ها را دعوت به یک اقدام جهانی کرد/ دیپلماسی آموزشی سال‌ها مورد غفلت است

کد خبر: ۹۶۰۶۶۷۰
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳

به گزارش روابط‌عمومی سازمان بسیج فرهنگیان کشور ، صبح امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ اولین دوره ملّی صراط با محوریت موضوع تخصصی دیپلماسی آموزشی با حضور خانواده شهید حسین امیرعبدالهیان در اردوگاه امام رضا علیه‌السلام مشهد برگزار شد.

سجاد صدیقی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در افتتاحیه دوره ملّی صراط اظهار داشت: دیپلماسی آموزشی در پس از انقلاب سال‌ها مورد غفلت یا به عمد بوده و هست و ما به دنبال فعال کردن این فضا و گفت‌و‌گو به دست خود جامعه معلمان هستیم.

وی ادامه داد: فضای رسمی آموزش‌و‌پرورش سال‌ها از دیپلماسی آموزشی غافل بوده و ما امروز اصرار داریم این مهم به پیشرانی معلمان رخ دهد.

صدیقی عنوان کرد: تمدن غرب در طراحی خود را متوقف به یک نگاه بومی، محلی و منطقه‌ای نکرد بلکه آنچه طراحی شد برای کل دنیا می‌پیچیدند؛ در همین‌ رابطه جهانی بودن تغییرات ۲۰۰ ساله اخیر فهم می‌شود‌.

این مقام مسئول در رابطه با انقلاب اسلامی توضیح داد: در همین رابطه امام خمینی (ره) این مرد بزرگ فهم اتفاقات بین‌الملی را به درستی داشتند و مختصات انقلاب اسلامی بومی و منطقه‌ای نیست و طرح اقدام امام خمینی (ره) کاملاً جهانی بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیز در این دوره گفتند: بعد از انقلاب اسلامی امام (ره) تکلیف خاص بر دوش معلمان گذاشت. معلمان باید نبی باشید. معلم‌ها دعوت به یک اقدام و عمل جهانی شدند. وقتی امام معادل معلمی رو انبیا می‌بیند یک مفهوم جدید زایش می‌شود.

این معلم با اشاره به اقدامات آینده معلمان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: فعل و عمل معلم باید ابعاد جهانی پیدا کند چرا که ما همه‌ی معلم‌ها دعوت به یک اتفاق بزرگ و نقش انبیایی شده‌ایم. این حقیقت یک معلم جهان وطن است.


فرزند شهید امیرعبدالهیان در این مراسم اظهار داشت: برای پدر معلمیشون از همه چیز با ارزش‌تر بود و همیشه خود را یک معلم می‌دانستند؛ روز یک‌شنبه که به شهادت رسیدند فردای آن روز یعنی دوشنبه قرار بود کلاس درسشان در دانشگاه برگزار شود‌.

گفتنی است در این مراسم پوستر معلم جهان‌وطن با محوریت شخصیت شهید امیرعبدالهیان توسط خانواده معظم شهید رونمایی شد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار