یادداشت

ام‌المسئله رئیس جمهور چهاردهم

مهمترین مسئله رئیس جمهور آینده حل مشکلات اقتصادی کشور است و بهترین الگو نوع کارکرد رئیس جمهور شهید است که با تجمیع دو نگاه درون گرا و برون گرا توانستند برخی از چالش‌های مهم اقتصادی ‌مان را به سامان برسانند.
کد خبر: ۹۶۰۶۷۲۰
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰

به گزارش حبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر؛ 

ام‌المسئله رئیس جمهور چهاردهم: 

نامزدهای ریاست جمهوری در هر دوره از انتخابات برنامه‌هایی را برای حل معضلات و مشکلات احصا شده کشور ارائه می‌دهند.

مهمترین چالش در انتخابات 1403 پیدا کردن ام‌المسئله برای برنامه‌ریزی است. مسائل و مشکلات کشور را در بخش های فرهنگی، سیاست خارجی و اقتصادی تقسیم بندی می‌شود. 

هر چند در همه این موضوعات باید رئیس جمهور آینده طرح.های قابل اجرایی را ارائه بدهد؛ ولی به نظر مهمترین مسئله رئیس جمهور آینده حل مشکلات اقتصادی کشور است.

در بخش نظامی با عملیات وعده صادق توهم ترس از سایه جنگ از سیاسیون دور شده است. بنابراین دوگانه معیشت و جنگ دیگر مسئله اصلی برای سیاست مداران و محملی برای جذب رأی نیست.

در بخش فرهنگی عمده مسئله برای رؤسای جمهور پیشین مسئله حجاب بود. موضوع حجاب در گذشته تبدیل به مسئله امنیتی برای کشور شده بود. در حال حاضر هر چند این مسئله به صورت کامل حل نشده است ولی تا حدودی- خوب یا بد- این مسئله جمع شده است. بنابراین دامن زدن به دوگانه حجاب و حکومت و دوگانه حجاب و معیشت نیز نمی‌تواند برای رأی دهندگان مانند گذشته جذاب باشد.

بنابراین مهمترین مسئله حل مشکلات اقتصادی است. در بخش حل مشکلات اقتصادی در میان نخبگان سیاسی دو نگاه درون گرا و برون گرا داریم. درون گرایان حل مسائل اقتصادی را با نگاه به درون و خود اتکایی و نگاه به شرق و همه کشورها به صورت عزت مندانه می‌دانند. برون گرایان حل مشکلات اقتصادی را با نگاه به غرب به ویژه در پرتو ارتباط با آمریکا و کشورهای اروپایی جستجو می.کنند. در همین راستا سیاست خارجی دولت ها تعریف می‌شود.

تیم های اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری، کارنامه مدیریتی نامزدها و توان تجمیع هر دو نگاه درون گرایی و برون گرایی نقش مهمی در جذب آرای مردمی برای نامزدهای ریاست جمهوری دارد.

بهترین الگو برای این مسئله نوع کارکرد رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی است.

ایشان با قابلیت تجمیع دو نگاه و اثبات آن در عمل توانستند برخی از چالش‌های مهم اقتصادی کشور را که برای برخی غیر قابل حل بود به سامان برسانند.

نامزدهای ریاست جمهوری در هر دوره از انتخابات برنامه‌هایی را برای حل مشکلات احصا شده کشور ارائه می‌دهند؛ بهترین الگو برای این مسئله نوع کارکرد رئیس جمهور شهید است، ایشان با قابلیت تجمیع دو نگاه درون گرا و برون گرا و اثبات آن در عمل توانستند برخی از چالش‌های مهم اقتصادی کشور را که برای برخی غیر قابل حل بود به سامان برسانند.

 نویسنده/موسی سلیمانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار