شرکت در انتخابات، مسئولیت‌پذیری اجتماعی است+عکس

کرسی آزاداندیشی دانشجویی امروز ۲۷ خردادماه با موضوع شرکت در انتخابات، مسئولیت‌پذیری اجتماعی است در مجتمع علوم‌انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۷۰۴۲
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس، دانشجویان موافق در این کرسی آزاداندیشی موضوعاتی شامل تقویت نظام، بالابردن امنیت ملی، افزایش قدرت چانه‌زنی، مسئولیت‌پذیری بیشتر منتخب مردم، تکلیف شرعی، سیره و سفارش امامین انقلاب (امام خمینی و امام خامنه ای) و انتخاب اصلح را نتیجه مسئولیت‌پذیری مردم و مشارکت در انتخابات نام بردند و آن‌ها را دلایلی برای تقویت حضور پرشور مردم در انتخابات دانستند.

منتقدین موضوع نیز دلسردی، ناامیدی مردم از انتخاب‌های قبلی، فساد مسئولین، بی‌عدالتی، تورم، فقر اقتصادی، عدم تحقق وعده‌های منتخبین قبلی، عدم اعتماد، تقلب، احساسی کردن مردم جهت شرکت در انتخابات بجای عقلانی کردن آن و اعتراض به عملکرد نظام را از دلایل عدم مشارکت در انتخابات عنوان کردند .

مریم صادقی، مشاور و مسئول فرهنگی اساتید خواهر در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در پایان گفتگوی موافقان و منتقدان بر این موضوع اظهار کرد: عدم مشارکت در انتخابات از دیدگاه روان‌شناسی «اجتناب» و یک «راهکار مقابله‌ای» از سوی مردم توصیف می‌شود و این قبیل گفتمان‌ها که همراه با برخورد منطقی و استفاده از راهکارهای حل مسئله است مسیر را برای افزایش مشارکت مردم هموار می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی، قائم‌مقام دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در ادامه بیان کرد: گفتگوی انجام شده بین طرفین، بر اهمیت موضوع تأکید می‌کند و این قبیل کرسی‌های آزاداندیشی علاوه بر گسترش راهکارهای حل مسئله باعث افزایش بینش و بصیرت عمومی می‌شود.

خبرنگار/امیر رضایی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار