خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

استفاده از ظرفیت بسیج و واسطه‌گران ازدواج در معرفی افراد به یکدیگر و تسهیل ازدواج به‌هنگام

سردار مهدوی بر ریشه یابی مسائل و مشکلات ازدواج تأکید کرد و گفت: مجموعه بسیج استان و مجموعه فرهنگی سپاه انصارالرضا(ع) با استفاده از ظرفیت‌های موجود تلاش کرده تا در این زمینه اقدامات موثری انجام شود.
کد خبر: ۹۶۰۶۹۹۶
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان امروز در دیدار با واسطین ازدواج، گفت: در این امر خیری که شما بزرگواران خدمت می‌کنید چیزی جز ایثار وجود ندارد چرا که در این فرآیندی که شما باید طی کنید تمام امور بر عهده خود شما هست، در این مسیر از بسیاری از برنامه های شخصی و خانوادگی خود هزینه کردید اینها همه برای این است که دو نفر را به هم برسانید.

وی بیان کرد: این اقدام خیر شما تا ابد ماندگار خواهد بود و قطعا شما در عمل صالح این بزرگواران شریک هستید و در ثواب فرزند صالحی که ثمره این ازدواج باشد شما بزرگواران هم شریک هستید چون شما بانی خیر بودید و پاداش این اقدام مهم شما هرگز با امور دنیوی قابل جبران نیست.

سردار مهدوی افزود: سلسله خیری که شما به واسطه معرفی دو نفر به یکدیگر بانی آن بودید تا قیامت ادامه می‌یابد و نام شما هم در اعمال نیک این افراد ثبت می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) بیان کرد: این اقدام خیرخواهانه شما برکات معنوی و اخروی فراوانی به دنبال دارد که شاید بسیاری از شما بزرگواران با آن آشنا نباشید و باید این را قدر بدانید چرا که این توفیق بسیار بزرگی است که خداوند نصیب شما کرده است.

وی با بیان اینکه در یکی دو دهه اخیر سمن ها و نهادهایی تحت عنوان واسطه‌گری در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: ادامه این روند مستلزم ساماندهی این تشکل ها و نهادها از سوی دولت و متولیان مربوطه است که مجوز فعالیت را دریافت کنند که البته اخیرا این امر تاحدودی محقق شده و کار را دنبال می‌کنند.

سردار مهدوی بر ریشه یابی مسائل و مشکلات ازدواج تأکید کرد و گفت: مجموعه بسیج استان و مجموعه فرهنگی سپاه انصارالرضا(ع) با استفاده از ظرفیت‌های موجود تلاش کرده تا در این زمینه اقدامات موثری انجام شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه مشکلات با اراده و خواست افراد برطرف می‌شود، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد آمار طلاق در بین زوجینی که قبل از ازدواج در دوره‌های مشاوره ازدواج شرکت کردند کمتر است؛ شرکت در این دوره ها قبل از ازدواج بسیار موثرتر و بهتر از بعد ازدواج است و در پایداری خانواده و کاهش آمار طلاق بسیار موثر است.

وی به نقش مهم بزرگان فامیل و ریش‌سفیدان طوایف در حل مسائل و مشکلات اشاره کرد و گفت: امور خانواده و اختلافات طایفه‌ای که بعضا در روند دادگاه‌ها و شوراهای حل اختلافات شاید چندین سال به طول بیانجامد با وساطت این افراد در کمترین زمان و ظرف چندین هفته به نتیجه و صلح ختم می‌شود.

سردار مهدوی بیان کرد: باید از تمامی ظرفیت ها و امکانات مساجد برای برقراری ارتباط مردم با خدا و امام جماعت استفاده کنیم تا بتوان مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه را به نحو مطلوب رسیدگی و حل کنیم چرا که ۸۰ درصد امور خانواده ها و مردم محله با یک میانجی‌گری محلی حل می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: بسیاری از مشکلات و ناهنجاری هایی که امروز در جامعه با آن روبه رو هستیم بخش عمده ای از آن به کم توجهی به مقوله ازدواج برمی‌گردد اگر این مسئله حل شود قطعا بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیج ظرفیت بسیار گسترده‌ای دارد که به درستی از این ظرفیت استفاده نکردیم، افزود: لازم است برای فعالیت گسترده در عرصه ازدواج گروه های جهادی متشکل از قشر بسیج جامعه پزشکی، بسیج سازندگی با راه اندازی گروه های جهادی ازدواج پای کار بیایند و مقوله ازدواج را در شهرها و روستاها پیگیری و دنبال کنند.

سردار مهدوی ادامه داد: این مهم با هدف‌گذاری و برنامه ریزی محقق می شود که در این راستا می توان از ظرفیت بسیج، سپاه، دولت و دانشگاه ها استفاده کرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام، بر فعالیت واسطه گران ازدواج برای تحقق ازدواج های پایدار در جامعه تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار