بررسی چالش های مراکز تفریحی در کهگیلویه و بویراحمد/ قرارگاه فرهنگی تشکیل می شود

چالش های مراکز تفریحی در کهگیلویه و بویراحمد در نشستی با حضور جانشین فرمانده سپاه فتح و برخی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و فعالان این حوزه در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۶۹۹۹
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، نشست طرح نشاط تعالی بخش ویژه نقاط گردشگری، تفریحی و بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد به همت معاونت فرهنگی هنری سپاه فتح عصرامروز با حضور سردار مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح، فرماندهان نواحی مقاومت بسیج و برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان در یاسوج برگزار شد.

در این نشست ابتدا سرهنگ خردمند معاون فرهنگی هنری سپاه فتح استان به بیان اهداف ، سیاست ها و الزامات فرهنگی در مراکز تفریحی پرداخت و گفت: 15 نقطه تفرجگاهی و تفریحی در استان شناسایی شده اند که در آنها مشکلاتی به لحاظ زیرساختی و فرهنگی  وجود دارد که عبارتند از آبشار یاسوج، پارک مهرورزی، پارک ساحلی ، پارک ولایت در یاسوج، پارک نفت در گچساران، چشمه بلقیس و امامزاده بی بی رشیده در چرام، تپه قلات، غار ده شیخ و چشمه میشی در دنا، منطقه شلالدون در باشت، برم الوان، پارک شهدای گمنام، امازاده دوسیدالله و گردنه ماغر در بهمئی ، موگرمون در شهرستان لنده.

وی بیان کرد: الگوپردازی، الگوسازی و اعتلای تفریحات سالم ، گردشگری تعالی بخش و مبارزه با ولنگاری فرهنگی در مناطق گردشگری و تفرجگاهی و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی هنری و تبیین سبک زندگی اسلامی از جمله اهدافی است که در این نشست جهت اجرا در مراکز تفریحی و گردشگری مد نظر است.

خلاء های فرهنگی در مکان های تفریحی استان وجود دارد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز در این نشست گفت: استان ما استانی گردشگر پذیر بوده و اتفاقات ناخوشایندی که در طول این سالها در برخی مراکز گردشگری و تفریحی رخ داده ، تاثیر سوئی براین حوزه گذاشته است.

سعید طالبی پور به تاثیرات مثبت گردشگری برایجاد اشتغال در استان اشاره کرد و افزود: بخشی از زیرساخت ها در مراکز تفریحی استان از جمله آبشار یاسوج آماده نیست که در تلاش هسیتم 30 میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری را در این جاذبه گردشگری هزینه کنیم.

وی به وجود برخی آسیب های اجتماعی در آبشار یاسوج کرد و گفت: بسیاری از ساختمان های کلبه مانند در این مرکز تفریحی زمینه فساد را فراهم می کنند که انتظار د اریم دستگاه انتظامی و قضایی برخورد قاطع و شدیدی با متخلفان داشته باشند.

طالبی پور بیان کرد: در آبشار  یاسوج ساختار شکنی هایی صورت می گیرد که در این زمینه باید تصمیمات جدی و میدانی گرفته شود.

وی گفت: برخی از مکان های تفریحی درامدهای هنگفتی دارند و جریمه ها در برابر تخلفاتی که انجام می دهند بسیار ناچیز است.

طالبی پو وجود خلاء های فرهنگی در مراکز تفریحی و گردشگری را از دیگر آسیب های این حوزه برشمرد و افزود: چندین برنامه فرهنگی با همکاری سپاه در نقاط تفریحی استان برگزار کردیم که مورد استقبال قرار گرفت و 30 چشمه سرویس بهداشتی نیز در این مراکز راه اندازی شد که امکان اقامت در شب را برای گردشگران فراهم کرد.

70 درصد مشکلات شهریاسوج به شورای شهر بر می گردد

مسعود نوری مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویاحمد نیز در این نشست به راه اندازی قرارگاه های فرهنگی در برخی زندان های کشورو تاثیر مثبت آن اشاره کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود که هر دستگاه اجرایی متولی، پاسخگوی اقدامات و فعالیت های فرهنگی خود باشد.

وی به عدم حضور رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در نشست های فرهنگی و اجتماعی انتقاد کرد و گفت: آقای شاهینی باید پای ثابت این جلسات باشد و اعتبارات لازم برای اجرای برنامه های فرهنگی تخصیص دهد.

نوری گریزی هم به ساختاز معیوب شهرداری های استان زد و گفت: 70 درصد مشکلات شهر یاسوج به شورای شهر بر می گردد و این شورا در دادن مجوزهای غیرقانونی به برخی اشخاص در آبشار یاسوج نقش داشته است.

یوسفی نماینده شهرداری یاسوج نیز گفت: در این جلسه انگشت اتهام به سمت شهرداری یاسوج است که ما قبول داریم ضعف هایی وجود دارد اما نتظار می رود دستگاه های اجرایی با ما همکاری داشته باشند.

وی افزود: 22 پارک محله ای و 10 پارک بزرگ در شهر یاسوج وجود د ارد که در برخی از این پارک ها مکان های مناسبی برای اجرای برنامه های فرهنگی و شورو نشاط مردم پیش بینی شده است.

در این نشست سایر اعضای حاضر در جلسه نیز به بیان نظرها و دیگاه های خود درباره مسائل و مشکلات فرهنگی در مراکز تفریحی و گردشگری استان پرداختند.

 تاکید جانشین سپاه فتح بر تشکیل قراگاه فرهنگی

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در پایان این نشست ضمن تقدیر از حضور اعضای در جلسه، گفت: فرهنگ استان ما در مقایسه باسایر استان ها کشور کمتر دستکاری شده است و در دوره گذار هستیم.

سردار مصطفی مثنوی افزود: آسیب های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد به تدریج شکل گرفته است و هر جا که به نقش هایمان در قبال این آسیب ها عمل کرده ایم نتیجه خوبی گرفته ایم و برخی مشکلات نیز نتیجه ترک فعل هاست.

وی ابراز داشت: در برخورد با آسیب های فرهنگی و اجتماعی باید به کارهای سلبی و ایجابی توجه شود.

سردار مثنوی تشکیل قرارگاه فرهنگی برای سیاست گزاری را ضروری خواند و از همه دستگاه های اجرایی خواست تا پای کار باشند.

در این نشست مقرر شد قرارگاه فرهنگی با طرح کارگروه ها و شرح وظایف با محوریت استانداری کهگیلویه و بویراحمد جهت اجرای برنامه های فرهنگی در تفرجگاه ها، مراکز گردشگری و بقاع متبرکه استان تشکیل  شود.

بررسی چالش های مراکز تفریحی در کهگیلویه و بویراحمد/ قراگاه فرهنگی تشکیل می شودبررسی چالش های مراکز تفریحی در کهگیلویه و بویراحمد/ قراگاه فرهنگی تشکیل می شودبررسی چالش های مراکز تفریحی در کهگیلویه و بویراحمد/ قراگاه فرهنگی تشکیل می شودبررسی چالش های مراکز تفریحی در کهگیلویه و بویراحمد/ قراگاه فرهنگی تشکیل می شودبررسی چالش های مراکز تفریحی در کهگیلویه و بویراحمد/ قراگاه فرهنگی تشکیل می شودبررسی چالش های مراکز تفریحی در کهگیلویه و بویراحمد/ قراگاه فرهنگی تشکیل می شودبررسی چالش های مراکز تفریحی در کهگیلویه و بویراحمد/ قراگاه فرهنگی تشکیل می شودبررسی چالش های مراکز تفریحی در کهگیلویه و بویراحمد/ قراگاه فرهنگی تشکیل می شودبررسی چالش های مراکز تفریحی در کهگیلویه و بویراحمد/ قراگاه فرهنگی تشکیل می شودبررسی چالش های مراکز تفریحی در کهگیلویه و بویراحمد/ قراگاه فرهنگی تشکیل می شودبررسی چالش های مراکز تفریحی در کهگیلویه و بویراحمد/ قراگاه فرهنگی تشکیل می شودبررسی چالش های مراکز تفریحی در کهگیلویه و بویراحمد/ قراگاه فرهنگی تشکیل می شود

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار