خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس خبر داد:

برپایی بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی جهادی شهدای سلامت فارس به نیابت از ۱۵هزار شهید فارس

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس گفت: بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی جهادی شهدای سلامت فارس در دهه ولایت و به نیابت از ۱۵هزار شهید فارس و شهدای خدمت برپا می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۷۲۸۵
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۶

سرهنگ پاسدار حسین صمصام مسئول بسیج جامعه پزشکی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شیراز اظهار داشت: جهادگران سلامت استان فارس به نیابت از ۱۵۰۰۰ شهید استان فارس و شهید آیت الله رئیسی به مدت چهار روز در بیمارستان صحرایی شهدای سلامت در بخش قادرآباد بیش از ۱۰۰۰۰ نفر خدمت ارائه می‌کند .

وی تصریح کرد: بسیجیان جامعه پزشکی استان فارس انواع خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی از جمله متخصص داخلی، قلب، مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی، چشم، ارتوپد، زنان، اطفال، پوست، کلیه، اعصاب و روان، مشاوره، و دندان پزشکی را به مردم عزیز بخش قادرآباد ارائه می‌کند .

به گفته مسئول سازمان بسیج پزشکی فارس، خدمات جراحی و پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سی تی اسکن، سونوگرافی، اکو قلب، نوار قلب در این بیمارستان ارائه می‌شود .

صمصام گفت: پس از بازدید از چند منطقه در شمال استان، بخش قادرآباد جهت اجرای این بیمارستان صحرایی ویژه روستاهای شهرستان سرچهان، بوانات و دشت مرغاب انتخاب شد که فرایند اجرای آن از اردیبهشت ماه آغاز و از اوایل خرداد پایش بیماران توسط شبکه بهداشت و درمان قادرآباد انجام و بیماران به متخصصین مورد نیاز ارجاع داده شده‌اند.

 مسئول سازمان بسیج پزشکی فارس ادامه داد: در مدت اجرای بیمارستان، دو درمانگاه عمومی خواهران و برادران راه‌اندازی و به مراجعین جدید خدمات ارایه می‌شود . صمصام افزود: در این بیمارستان صحرایی سیستم his بر اساس استاندارد های دانشگاه اجرا و همه خدمات در سامانه مربوطه ثبت می شود.

به گفته وی، با ثبت نسخ بصورت الکترونیک و همکاری سازمان‌های بیمه سلامت و تامین اجتماعی داروی مورد نیاز بیماران بصورت رایگان ارائه می‌شود.

سرهنگ صمصام با بیان اینکه در کنار خدمات یاد شده، در بیمارستان شهرستان پاسارگاد بعنوان پشتیبان بیمارستان صحرایی، اعمال جراحی با حضور اساتید جهادی به صورت رایگان انجام می شود، تصریح کرد: همزمان با اجرای بیمارستان صحرایی، برنامه های متنوع فرهنگی شامل مشاوره تربیتی و خانواده، یادواره شهدا، محفل قرآنی، مهد کودک صحرایی، نشست های بصیرتی و جشن دهه ولایت برگزار می گردد.

برپایی بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی جهادی شهدای سلامت فارس به نیابت از ۱۵هزار شهید فارس

وی گفت: یکی از برنامه‌های فرهنگی اثرگذار، اجرای اردوی راهیان پیشرفت برای جوانان منطقه هست که در مدت اجرای بیمارستان صحرایی چهار اردوی راهیان پیشرفت برگزار و اساتید دانشگاه از توانمندی‌ها و پیشرفت‌های حوزه سلامت صحبت می‌کنند و این عزیزان از نزدیک با رشته‌های مختلف پزشکی آشنا می‌شوند و سپس از قسمت‌های مختلف بیمارستان بازدید می‌کنند .

مسئول سازمان بسیج پزشکی فارس تصریح کرد: با توجه به برگزاری کنگره ملی ۱۵۰۰۰ شهید استان فارس در سال جاری، جهادگران سلامت فارس به پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، امسال همه‌ی خدمات جهادی را به نیابت از این عزیزان ارائه می‌کند .

وی، یکی از برکات اجرای این بیمارستان صحرایی را رزمایش بین سازمانی و هم‌فزایی نهادها و سازمان‌های مختلف در کنار هم دانست، که تمرینی است برای شرایط بحرانی.

صمصام ادامه داد: همکاری دانشگاه علوم پزشکی با سپاه فجر، استانداری، فرمانداری شهرستان خرم‌بید، سازمان‌های بیمه سلامت و تامین اجتماعی، بیمارستان مسلمین و جهادگران بسیجی باعث اجرای این رزمایش بزرگ و اثربخش می‌شود .

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار