افتتاح پروژه‌های سیستم آبیاری تحت فشار در شاهرود

شاهرود_ بمناسبت هفته جهاد کشاورزی، افتتاح چندین پروژه سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای نواری و بارانی و قطره‌ای در شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۷۶۱۳
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، بمناسبت هفته جهاد کشاورزی و در آخرین روز از هفته جهاد کشاورزی، افتتاح چندین پروژه سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای نواری و همچنین سیستم آبیاری تحت فشار بارانی و قطره‌ای با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان،   رئیس تعاون روستایی شاهرود، مسئول بسیج ادارات و تعدادی از کارشناسان صورت پذیرفت.  
آقا بیکی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شاهرود اظهار کرد:یکی از برنامه‌های راهبردی در حوزه کشاورزی توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار می‌باشد که از مزایای این طرح می‌توان به افزایش راندمان تولید و بهره برداری از آب اشاره کرد؛ و در سال  جاری ۱۸ طرح در سطح ۲۴۰ هکتار به بهره برداری رسیده است 
وی گفت: این دو طرح با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در سطح ۴۰ هکتار می‌باشد از دیگر طرح‌ها در حوزه آب، احیاء و مرمت و بازسازی ۱۰ حلقه چاه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و همچنین ۸ دهنه قنات با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی  بوده است.  
ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود نیز با تبریک اعیاد، از نکات مهم در حوزه کشاورزی، لزوم داشتن سند آمایشی، امنیت غذایی، ضریب تبدیلی و اعمال سیستم‌های نوین آبیاری با توجه به محدودیت آبی دانست.  
وی گفت: با توجه به کمبود آب در این شهرستان و دغدغه کشاورزان، استفاده از روش‌های نوین آبیاری می‌تواند باعث افزایش ضریب تبدیلی و افزایش تولید شده و منجر به جبران محدودیت آب خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها