خبرهای داغ:
سردار فدوی تأکید کرد

لزوم آموزش مشاغل با توجه به شرایط بومی مناطق توسط بسیج سازندگی

همدان-جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر آموزش مشاغل به جامعه هدف در راستای تحقق شعار سال گفت: آموزش و فعالیت‌ها باید با توجه به شرایط بومی منطقه باشد تا بازار تولید و عرضه داشته باشد.
کد خبر: ۹۶۰۷۷۰۰
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
لزوم آموزش مشاغل با توجه به شرایط بومی مناطق توسط بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار علی فدوی در آیین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی روستای ارزانفود و آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از فاز اول دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان در خصوص توجه به اقتصاد مقاومتی و تأکید به فرماندهان سپاه استان‌ها بر آموزش مشاغل به جامعه هدف در راستای تحقق شعار سال اظهار کرد: آموزش و فعالیت‌ها باید با توجه به شرایط بومی منطقه باشد تا بازار تولید و عرضه داشته باشد.

وی با بیان اینکه با رشد و رونق این فعالیت‌ها شاهد شکوفایی اقتصاد در کشور خواهیم بود، افزود: توجه به مشاغل خانگی نیز باید در دستور کار سپاه استان‌ها باشد؛ در دولت رئیس جمهور شهید اهتمام زیادی بر این موضوع بود.

استاندار همدان نیز گفت: در سفری که رئیس جمهور شهید در ششم مرداد ماه ۱۴۰۱ به استان همدان داشت، خدمات ارزشمندی برای استان به ارمغان آورده شد و در توافقات و تفاهمات و دستوراتی که صادر شد بحث توجه به عمران و آبادی روستا بود.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود:  سپاه پاسداران با پیشینه درخشان در حوزه عمران و آبادانی و محرومیت زدایی با در اختیار گذاشتن امکانات اعتبار در سفرشهید آیت الله رئیسی به استان تفاهنامه آبرسانی به ۳۶۰  روستا را به امضا رساند.

*احداث دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف آموزش و مهارت‌افزایی

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) همدان نیز گفت: دهکده اقتصاد مقاومتی در مساحت ۷ هکتار و با اعتبار اولیه ۱۲ میلیارد تومان با هدف آموزش و توانمندسازی متقاضیانی که برای مهارت‌افزایی در حوزه اشتغال و صندوق‌های قرض‌الحسنه، تعاونی‌ها، پایگاه‌های مقاومت به دنبال حرفه آموزی و اشتغال هستند، ایجاد شده است.

سرهنگ علی قره‌باغی در ادامه بابیان اینکه در این پروژه کارگاه‌های ۲۳ رشته شغلی برای کسب مهارت و اشتغالزایی احداث می‌شود، عنوان کرد: عرصه‌های مقاومتی شامل کشاورزی، صنایع دستی، صنایع تبدیلی و دانش بنیان است.

وی افزود: دهکده اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های پرورش ماهی، گل و گیاه، خوراک دام، قارچ، صنایع دستی ایجاد و در آینده توسعه پیدا خواهد کرد.

در ادامه این مراسم از ۱۰ کیلومتر خط انتقال و مخزن ۶۰۰ متر مکعبی آب روستای ارزانفود با اعتبار ۶.۵ میلیارد تومان بهره‌برداری و عملیات احداث ساختمان ستادی سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) با ۱۴۰۰ متر زیزبنا در ۴ طبقه آغاز شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار