خبرهای داغ:

مطالبه ۲۸۰۰ حقوق دان بسیجی سراسر کشور از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

۲۸۰۰ حقوقدان بسیجی سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای چند مطالبه را از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند.
کد خبر: ۹۶۰۷۹۵۱
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶

خبرگزاری بسیج_ ۲۸۰۰ حقوقدان بسیجی سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای چند مطالبه را از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند که متن آن به شرح ذیل است:

نامزدهای محترم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

 نظر به شرایط حساس داخلی، منطقه‌ای و بین المللی کشور تلاش‌های آغاز شده در جهت ارتقای حیثیت ملی و گره گشایی از مشکلات داخلی در دولت سیزدهم، شایسته است همه عزیزان نامزد، در جهت تحقق اهداف ذیل تلاش نموده و این موضوعات را در فعالیت‌های آتی خویش به عنوان محور تعریف نمایند که مردم عزیز ایران اسلامی با شناخت و آگاهی بیشتر از برنامه های نامزدهای محترم بتوانند برای انتخاب رییس‌جمهور آینده تصمیم گیری نمایند.

 ۱) ارتقاء و دفاع همه جانبه از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران : چنان که مستحضرید در طول چندین دهه و به طور خاص در چند سال اخیر موفقیت‌های ملی و بین‌المللی متعددی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل شده به گونه‌ای که این نظام در چشم بسیاری از ملل جهان به عنوان الگویی موفق از حکمرانی و مبارزه با استبداد و استکبار شناخته شده است، این مهم که در اصول مختلف قانون اساسی از جمله بند ج اصل ۲ بندهای ۵ و ۶ اصل ۳ و اصول ۵۲ و ۵۴ مورد توجه و تاکید قرار گرفته است از جمله موضوعاتی است که خواسته و اراده ملت بر آن است که نامزدهای محترم در این راستا ضمن حفظ دستاوردهای سابق در جهت ارتقای آن کوشش و تلاش مضاعفی نمایند.

 ۲) مبارزه با فساد که به عنوان پدیده شوم اجتماعی در همه ابعاد زندگی اعم از اقتصادی، اداری، فرهنگی و اجتماعی مذموم و ناپسند شمرده می‌شود و متاسفانه علی رغم تصویب قوانین و مقررات مختلف در این حوزه، در برخی بازه‌های زمانی در ابعادی از زندگی ایرانیان ظهور و بروز پیدا می‌کند. این موضوع که بخشی از آن به شیوه مدیریت اداره امور کشور برمی‌گردد در بند ۱ اصل ۳ قانون اساسی به صراحت به عنوان یکی از موضوعاتی مطرح شده است که در دولت جمهوری اسلامی می‌بایست همه ظرفیت‌ و توان خود را جهت تحقق آن به کار گیرد. بنابراین نظر به اهمیت جایگاه رئیس جمهور در تحقق این مهم تلاش در راستای مبارزه با فساد و ایجاد نظام عاری از فساد از خواسته‌های ملی و تکلیفی بر عهده شما عزیزان می‌باشد.

 ۳) احیای حقوق عامه و صیانت از آن : حقوق عامه که در نگاهی کلی همه حقوق اجتماعی و مهم مردم اعم از حق بر عدالت و حق بر تامین اجتماعی مناسب، حق بر رفاه، حق بر برخورداری از اولویت های زندگی، حق بر مسکن، حق بر تشکیل خانواده، حق بر محیط زیست سالم و … را شامل می‌شود یکی از مهمترین محورهایی است که شما عزیزان اولاً می‌بایست در جهت تحقق آن کوشا باشید و ثانیاً هرگونه موضوع و مانعی که این حقوق را مخدوش نماید برطرف نمایید و ثالثاً با شناختی دقیق از شیوه توزیع امکانات و برخورداری از این حقوق در کشور مانع بی‌عدالتی در توزیع امکانات بین استان‌های مختلف شده تا توسعه و رشد همه جانبه پایدار به شکل یکسان و بر اساس مزیت‌های نسبی هر استان محقق گردد ، لازم به ذکر است که حقوق مزبور بر اساس اصول متعددی از قانون اساسی از جمله بندهای مختلفی از اصل ۳ اصل ۱۰ اصل ۲۱ اصل ۲۲ و از جمله تکالیف دولت خواسته‌های ملی محسوب می‌گردد.

 ۴) شفافیت : اگر چه شفافیت به عنوان یکی از اقتضائات مبارزه با فساد محسوب می‌شود، لیکن نظر به اهمیت این موضوع در ایجاد و ارتقای پشتوانه اجتماعی نظام شایسته است این مهم به شکل ویژه و غیر شعاری در دستور کار قرار گرفته تا نه تنها مردم از شیوه جریان امور در کشور آگاه شوند، بلکه با ارتقای اعتماد اجتماعی مردم نسبت به حاکمیت در موارد مشکلات کشور از توان مردمی در جهت حل آنها استفاده بهینه صورت پذیرد. مقدمه این موضوع شفافیت و ارتقای سرمایه اجتماعی برای کشور می‌باشد. نظر به جایگاه مهم رئیس جمهور در قانون اساسی نقش مهمی از تحقق این مسئله به جهت گیری و شیوه اجرای این مقام منوط می‌باشد.

 ۵) پوشش هزینه‌های اقتصادی در طبقات متوسط و محروم نظر به شرایط اقتصادی کشور به خصوص در حوزه مسکن و مایحتاج زندگی متاسفانه در بسیاری موارد قشر کارمندی و کارگر و کشاورز از منظر اجتماعی در مضیقه شدید اقتصادی بوده و این مهم نه تنها زمینه مشکلات خانوادگی و فرهنگی را فراهم می‌نماید، بلکه به شکل مستقیم بر فساد اداری در جامعه تاثیرگذار می‌باشد ؛بنابراین لازم است با برنامه‌های کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت بدواً سعی در تسکین مشکلات اقتصادی با برنامه‌های مختلف نمود و ثانیاً با طرح برنامه‌های بلند مدت در جهت ریشه کن نمودن این مشکلات گام برداشت. پر واضح است عدم موفقیت در این حوزه می‌تواند تلاش‌های بین‌المللی و ملی در سایر حوزه‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده و پشتوانه اجتماعی کشور را مخدوش نماید.

در پایان ضمن تقدیر از همه نامزدهای محترم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که خود را در معرض انتخاب ملت بزرگ ایران قرار داده اند ، حقوق دانان انقلابی کشور  انتظار دارند که نامزدهای م ای خود را در خصوص موضوعات پیش گفته به صراحت اعلام نمایند .

۲۸۰۰ حقوق دان انقلابی سراسر کشور

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار