دبیرکل جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

اسکان اضطراری حدود ۶ هزار نفر در کاشمر

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: هفت اردوگاه در مجموع مناطقی که آسیب‌دیده‌اند، ایجاد شد و قریب به ۶ هزار نفر از اسکان اضطراری استفاده کرده‌اند.
کد خبر: ۹۶۰۷۹۶۷
|
۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴

به گزارش خرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از کاشمر یعقوب سلیمانی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده، کمپ‌های اسکان و بیمارستان کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: با تلاش نیروهای امدادی، همدلی و همکاری که بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد، امدادرسانی قابل‌توجهی به زلزله‌زدگان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اسکان، امدادرسانی اقدامات خوبی توسط هلال‌احمر انجام شده است، خاطرنشان کرد: از مصدومانی که بیمارستان مراجعه کرده‌اند تقریباً ۲۵ نفر از آنها در بیمارستان حضور دارند و چهار نفر از این مصدومان در ICU بستری هستند.

 دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر اینکه در حوزه اسکان اتفاقات خوبی در سطح شهرستان رخ داده است، تصریح کرد: هفت اردوگاه در مجموع مناطقی که آسیب‌دیده‌اند، ایجاد شد و قریب به ۶ هزار نفر از اسکان اضطراری استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یک فروند بالگرد در منطقه برای موارد اضطراری استقرار دارد، اذعان کرد: بیش از ۴۵ تیم امداد و نجات سازماندهی شده‌اند و در سطح شهرستان استقرار دارند و آمادگی کامل وجود دارد.

سلیمانی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر با تمام توان در کنار سایر دستگاه‌ها از دقایق اولیه حضور میدانی داشته است و از ابتدا تا انتها در کنار مردم هستیم، عنوان کرد: همدلی، هماهنگی و هم‌افزایی بخش عمده و اساس کار است که در شهرستان کاشمر این محسوس است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر اینکه از استان‌های معین نظیر خراسان شمالی و خراسان جنوبی و سمنان این اعلام آمادگی وجود داشت که در صورت نیاز در شهرستان کاشمر حضور پیدا کنند، تشریح کرد: به‌اندازه کافی بسته‌های غذایی و چادر موردنیاز پیش‌بینی‌شده است.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به تجربیاتی که وجود داشت اسکان اضطراری در مناطق خوبی ایجاد شد که باید از تمام دست‌اندرکاران در جمعیت هلال‌احمر و دستگاه‌های شهرستان کاشمر تقدیر کرد.

خبرنگار افتخاری بسیج  رضا کفاشیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار