خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

باید همه در افزایش مشارکت در انتخابات سهیم باشند

همدان-امام جمعه همدان گفت: مشارکت حداکثری از اهمیت بالایی برخوردار است و باید همه در افزایش مشارکت سهیم باشند.
کد خبر: ۹۶۰۸۱۵۲
|
۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵

باید همه در افزایش مشارکت در انتخابات سهیم باشند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی (ره) بیان کرد: رعایت تقوا در فضای انتخابات توجه بیشتری می‌طلبد بنابراین امید می‌رود افراد از مسیر تقوا در این فضای سیاسی خارج نشوند.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در هشتم تیرماه جاری، باعث ارتقای امنیت و ثبات داخلی کشور می‌شود، گفت: مشارکت حداکثری از اهمیت بالایی برخوردار است و باید همه در افزایش مشارکت سهیم باشند.

امام جمعه همدان افزود: تجربه نشان داده با فاصله گرفتن مردم از صندوق رای و کمرنگ شدن حضور در انتخابات، چالش‌هایی در کشور از منظر امنیتی، تحریم‌ها و مسایل بین المللی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: کارشناسان رسانه‌های غربی در برنامه تلویزیونی برای حضور نیافتن پای صندوق رای التماس و خواهش می‌کنند، باید دید مگر مشارکت در انتخابات چه آسیبی به آنها وارد می‌کند؟

امام جمعه همدان گفت: شاید برخی این ۶ داوطلب و انتخابات ریاست جمهوری را قبول نداشته باشند اما آیا امنیت کشور و خانواده را نیز قبول ندارند، در صورت کاهش مشارکت و افزایش تحریم، چه کسانی آسیب می‌بینند؟

وی تحول در اداره کشور و گردش نخبگان را از مزیت‌های انتخابات دانست و افزود: سه راه حل برای تغییر دولت‌ها شامل کودتا، دخالت نطامی بیگانگان نظیر برکناری صدام حسین و تلاش برای تغییر بشار اسد و انتخابات وجود دارد که راه حل سوم در کشور ما تبلور مردم سالاری دینی است.

شعبانی موثقی اضافه کرد: رای بدهیم یا ندهیم بالاخره یک نفر از این ۶ کاندیدا رییس جمهور می‌شود اما تصمیم رییس جمهور منتخب بر روی زندگی و سرنوشت همه افراد حتی کسانی که رای ندادند تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: بنابراین می‌طلبد مردم با مشارکت بالا به کسی رای بدهند که برنامه‌اش به خواسته آنها نزدیک‌تر است نه کسی بیاید و تصمیم‌هایی بگیرد که زندگی مردم را در برخی موارد دچار آسیب و مشکل کند.

امام جمعه همدان اظهار کرد: دولت مقبولی که قرار است شکل بگیرد باید با شاخص‌های دینی و ملی سازگار باشد و در این راستا به جای طبقات مرفه به طبقات متوسط به پایین جامعه توجه داشته باشد.

وی همچنین گفت: گاهی مواقع می‌شنویم برخی می‌گویند که باید مسیر دولت رییسی متوقف شود با وجود انتقاد به برخی کارهای دولت سیزدهم اما مسیر و ریل گذاری این دولت مسیر خدمت بود و کارهای بزرگی توسط شهید جمهور اجرا شد که نباید فراموش شود.

شعبانی موثقی افزود: مسیر دولت سیزدهم در کنار مردم بودن، خدمت و تلاش برای بهبود زیر ساخت‌ها بود.

وی بیان کرد: هر چند اولویت اول کشور اقتصاد و حل مشکلات معیشتی است اما مشکلات دیگری هم وجود دارد و دولت جدید باید نسبت به رفع معضل اعتیاد، مشکلات و آسیب های خانوادگی، جمعیت، حفظ محیط زیست و تامین اجتماعی و زندگی بازنشستگان برنامه داشته باشد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: نباید توجه بیش از حد به مسایل اقتصادی موجب غفلت از حل مشکلات فرهنگی شود.

وی همچنین گفت: گاهی مواقع در مناظره‌ها شاهد دوقطبی و تحلیل های غلط هستیم در حالیکه هیچکس در کشور مخالف مذاکره و طرفدار تحریم نیست.

شعبانی موثقی بیان کرد: همه این ۶ کاندیدا و مسئولان کشور دنبال مذاکره و برداشتن تحریم‌ها هستند اما در شیوه اجرای کار اختلاف نظر وجود دارد.

وی افزود: برای رفع تحریم عده ای دنبال مذاکره مستقیم هستند، عده‌ای هم معتقدند در صورت نداشتن اقتدار درونی، بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و ضعف در داخل، طرف مقابل تحریم را بر نمی‌دارد.

خطیب نماز جمعه همدان با عنوان اینکه آیت الله شهید رییسی قائل به خنثی سازی تحریم‌ها بود، افزود: باید توجه داشت که ارتباط مالی بیشتر با کشورهای شرقی و افزایش فروش نفت، موجب ناامیدی دشمن از تحریم‌ها می‌شود سپس راحت تر مذاکره می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار