اجرای هزار عنوان برنامه به یاد کم‌سن‌ترین شهید شاخص کشور

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از هزار برنامه اجتماعی و فرهنگی برای بزرگداشت کم‌سن‌ترین شهید کشور در استان تدوین شد.
کد خبر: ۹۶۰۸۳۳۰
|
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار کرم نظری گفت: شهید "ظفر خالدی" امسال به‌عنوان شهید شاخص کشور انتخاب و معرفی شده است.

وی افزود: شهید ظفر خالدی به‌عنوان کم‌سن‌ترین شهید کشور هنگام شهادت ۱۱ سال و ۱۱ ماه داشت.

نظری تصریح کرد: این شهید به همراه برادرش خداکرم خالدی ۲۳ مردادماه ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به مقام والای شهادت نائل شدند.

وی ولایت‌مداری را از شاخصه‌های شهید ظفر خالدی دانست و یادآور شد: این شهید قبل از اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل دیداری با امام خمینی (ره) در حسینیه جماران داشته است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم افزایش تلاش‌ها برای هویت‌بخشی و بازتعریف مباحث مرتبط با دفاع‌مقدس در مدارس گفت: پائیز امسال همزمان با یکم مهرماه در تمامی مدارس استان یادواره شهدای دانش‌آموزی با محوریت شهید "ظفر خالدی" برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین زنگ "ایثار و شهادت" در سال‌تحصیلی جدید با عنوان زنگ "ظفر، ایثار و مقاومت" در مدرسه‌های چهارمحال و بختیاری نواخته خواهد شد.

نظری به برگزاری یادواره‌هایی در بخش‌ها و شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در آبان‌ماه امسال اشاره و تاکید کرد: در هفته دانش‌آموز امسال کنگره استانی شهید "ظفر خالدی" برگزار می‌شود.

وی پیشنهاد کرد: یکی از معابر این شهر به‌نام شهید "ظفر خالدی" نام‌گذاری شود.

شهید ظفر خالدی مرداد ۱۳۴۹ در روستای تنکلوره شهرستان خانمیرزا بدنیا آمد و در سن ۱۱ سالگی به جبهه‌های جنگ تحمیلی اعزام شد.

شهید ظفر خالدی در عملیات رمضان در شلمچه به همراه برادرش خدارحم خالدی به شهادت رسید و پس از ۱۷ سال جاویدالاثری، در سال ۱۳۷۸ در گلزار مطهر شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار