امامت و ولایت نقطه واسطه وحدت جامعه اسلامی

امام جمعه چناران گفت: امامت و ولایت نقطه واسطه وحدت جامعه اسلامی محسوب می‌شود، دشمنان اسلام از زمانی که ولایت را به‌عنوان مرکز وحدت امت اسلامی تشخیص دادند همواره در تلاشند تا به تفرقه‌افکنی بپردازند.
کد خبر: ۹۶۰۸۴۱۷
|
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از چناران؛ حجت‌الاسلام مظفر تاجی با تبریک ولادت امام هادی (ع) اظهار کرد: یکی از یادگارهای ارزشمند این امام بزرگوار زیارت‌نامه غدیر است که هنگام عزیمت از مدینه به سامرا در روز غدیر خم در نجف اشرف توقف داشتند و این زیارت‌نامه را قرائت کردند.

 وی با اشاره به اهمیت مسئله امامت و ولایت گفت: امامت و ولایت نقطه واسطه وحدت جامعه اسلامی محسوب می‌شود، دشمنان اسلام از زمانی که ولایت را به‌عنوان مرکز وحدت امت اسلامی تشخیص دادند همواره در تلاشند تا این امر مهم را کم‌رنگ جلو داده و به تفرقه‌افکنی بپردازند.

 امام‌جمعه چناران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در امتداد غدیر و جریان امامت و ولایت بوده است توضیح داد: انقلاب اسلامی پرتویی از نور غدیر خم بوده و با انفجار نور در سال ۱۳۵۷، بساط سلطنت ستم‌شاهی برچیده شد و طی چله نخست خود در گام اول انقلاب منشأ تحول بر مدار غدیر انقلاب شد و علی‌رغم همه ضعف‌ها و تهدیدات دشمنان غدیر، دستاوردهای بی‌نظیری را به همراه آورد و گام دوم انقلاب، زمینه‌ساز برای ظهور مهدوی (عج) را میسر خواهد کرد.

 تاجی اذعان داشت: با پیوند امت و امام است که ساختار یک نظام سیاسی شکل می‌گیرد، قدرت به جریان می‌افتد و نهادهای زیرمجموعه این قدرت و حاکمیت، هر یک در حیطه وظایف خودشان انجام‌وظیفه می‌کنند بر همین اساس غدیر انقلاب اسلامی، در امامت ولایت‌فقیه که در اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی رسماً تجلی پیدا کرده و با رأی مردم مصوب و به مرحله اجرا درآمد؛ لذا انقلاب اسلامی با دو غدیر بیعت مردم با امام خمینی (ره) به‌عنوان ولی‌فقیه و بعد از رحلت حضرت امام خمینی (ره) بیعت با مقام معظم رهبری به‌عنوان امام جامعه و ولی‌فقیه بی‌نظیر روبه‌رو بوده است.

 وی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: تاریخ اسلام نشان می‌دهد که از آغاز تاکنون تبلیغ و تلاش مبلغان دینی نقش به سزایی در معرفی این دین آسمانی به مردم دنیا داشته است.

خطیب جمعه چناران بیان کرد: پس از دوره غیبت کبری و شکل‌گیری حوزه‌های علمیه شیعه، علما یکی از رسالت‌های مهم خویش را تبلیغ دین شمردند و باتوجه‌به شرایط حاکم بر مردم و جامعه با اشکال گوناگون، به تبلیغ دین پرداختند و با عشق و سوز به نشر و گسترش اسلام و هدایت دیگران پرداختند و از زمینه‌ها و مناسبت‌های مختلف تبلیغی همچون، محرم و صفر، اعیاد و مراسمات وفات و شهادت، رمضان، نمازجمعه و... در رساندن پیام دین به مردم و استحکام عقاید آنان تلاش وافر داشته و دارند.

 وی با اشاره به اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران گفت: در اسلام هدف نهایی هر فعالیتی رشد و تعالی انسان است و توسعه انسانی بر هر امری مقدم است؛ لذا مشارکت مردم از اصلی‌ترین ابزار یادگیری اجتماعی و رشد فردی است؛ بنابراین امری دینی است.

 تاجی با اشاره به اهمیت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: برقراری عدالت، افزایش نظارت جمعی بر عملکرد مسئولان و کاهش فساد، توزیع عادلانه قدرت، شفافیت در امور، افزایش اعتماد عمومی، کاهش تعارضات اجتماعی، افزایش وحدت و انسجام، بالارفتن مشروعیت و مقبولیت نظام، افزایش قدرت چانه‌زنی در سیاست‌های بین‌المللی و تحقق منافع ملی از جمله مزایای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری است و به‌یقین مردم ایران اسلامی بار دیگر با عمل به وظیفه شرعی و قانونی خود حماسه‌ای دیگر در این صحنه خواهند آفرید.

خبرنگار/ملیحه مداح

ارسال نظرات
پر بیننده ها